"להקים סכר איתן"

נתניהו: בעוצמה ובתקיפות נבלום את הטרור

במהלך טקס האזכרה לנופלים בשירות החוץ, במשרד החוץ, התייחס ראש הממשלה נתניהו לטרור העולמי ואמר כי "מחוללי הטרור מריחים חולשה, אבל הם גם מזהים עוצמה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו בטקס (צילום: חיים צח / לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים (שלישי) לאיום האיראני מסוריה, במהלך טקס האזכרה לנופלים בשירות החוץ, במשרד החוץ, ואמר כי "הטרור חוצה גבולות, והיום זה הטרור האכזרי בחסות איראן, שהייתה גם אז, ובחסות דאע"ש".

"אין יבשת ואין ארץ שבטוחות מפני הטרור", הוסיף ראש הממשלה. "מה שעלינו לעשות הוא לעמוד נגדם יחד – להקים סכר איתן של העולם התרבותי נגד שיטפון הרדיקליות. מחוללי הטרור מריחים חולשה, אבל באותה מידה הם מזהים עוצמה. בעוצמה ובתקיפות נבלום את תוקפנותם".

ראש הממשלה המשיך ואמר כי "כיבוד החסינות הדיפלומטית אושר בזמן החדש, בקונגרס וינה ב-1815, ופעמים רבות בהמשך. אבל הקנאות הברברית איננה מתחשבת בכללים המקובלים על בני הדורות. אם הייתי צריך לציין את היום בו החל, או בו פרץ הטרור למרחב עולמי חדש, הייתי אומר שזה היה באירוע הדרמטי בטהרן לפני 39 שנים: ההשתלטות על שגרירות ארה"ב בטהרן, ותפיסת עשרות דיפלומטים ואזרחים כבני ערובה. זה סימן את הכיוון לעתיד – טרור, טרור, ועוד טרור. טרור שחוצה גבולות".

לדבריו: "יש כאן נופלים מארגנטינה. ביקרתי בה לפני שבעה חודשים, השתתפתי בטקסי הזיכרון לחללי שני הפיגועים הגדולים בשנות ה-90 – בשגרירות ישראל ובבית הקהילה היהודית בבואנוס איירס. הדגשתי באוזני מארחי, הנשיא מאקרי, את אחריותם של איראן והחיזבאללה לפיגועים הרצחניים; בפיגועים הללו איראן רצחה ופגעה במאות בני אדם – יהודים ולא יהודים, ישראלים וארגנטינאים".

ראש הממשלה הוסיף: "בד בבד אנשי זרועות הביטחון שלנו - השב"כ והמוסד - עומדים על המשמר לסכל ניסיונות פגיעה נוספים (בנציגויות ישראל). אני רוצה שתדעו שאנחנו מטפלים בכל התרעה במלוא הרצינות, כדי להגן על ביטחונם ושלומם של נציגינו באשר הם נמצאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר