לא נורו טילים

הסורים מודים: "המתקפה" - תקלה טכנית

הבוקר טענו הסורים כי מטוסי קרב תקפו הלילה בטילים שני בסיסים צבאים בסוריה, מאוחר יותר מתברר כי הייתה זו תקלה טכנית בצופרים שכמובן אף היא יוחסה לישראל וארה"ב (מדיני)

הבסיס שהותקף בידי ישראל לפני כשבוע (צילום: תסנים, טוויטר)

מפקד כוח צבאי שנאמן לנשיא סוריה בשאר אסד אמר היום (שלישי) שאזעקת שווא היא זו שגרמה למערכות ההגנה האוויריות הסוריות לבצע בטעות ירי הלילה - ולא מתקפת טילים חדשה על המדינה הערבית. זמן קצר לאחר מכן פרסמה הטלוויזיה הממלכתית הסורית, שופרו של המשטר בדמשק, הודעה דומה.

כזכור, הטלוויזיה הממלכתית הסורית דיווחה הלילה שמערכות ההגנה האוויריות הגיבו למתקפת טילים לעבר שני בסיסים צבאיים במדינה ויירטו טילים. כלי תקשורת המזוהים עם משטרו של הנשיא בשאר אסד דיווחו כי המתקפה באזור חומס כוונה לעבר בסיס א-שעיראת, הממוקם דרומית-מזרחית לעיר, שהותקף אשתקד על-ידי האמריקנים בתגובה לטבח הכימי בעיירה חאן שייחון.

המפקד הסורי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שישראל וארצות הברית עומדות מאחורי "מתקפה אלקטרונית משותפת" שגרמה לתקלה במערכת הרדאר הסורית. לדבריו, התקלה טופלה על ידי מומחים רוסים שפועלים במדינה.

מוקדם יותר היום טענו הסורים כי מטוסי חיל האוויר הישראלי הם אלו ששיגרו את הטילים. בכיר סורי טען לאתר החדשות הלבנוני "א-נשרה" כי הטילים שיורטו מעל שדות התעופה הסוריים א-שעיראת וא-דמיר שוגרו על ידי מטוסי חיל האוויר הישראלי. לדברי הבכיר, רק אחד הטילים שנורו לעבר שדה התעופה א-דמיר אכן פגע בו. משרד ההגנה האמריקני שיגר במהרה הבהרה כי "אין פעילות אמריקנית באזור בשעה זו", ובסוכנות הידיעות רויטרס נכתב כי דובר צה"ל סירב להגיב לדיווחים.

אתמול נטען בעיתון "ניו יורק טיימס" כי בכיר בצה"ל הודה שהתקיפה בבסיס T-4 שבה נהרגו 14 בני אדם בשבוע שעבר הייתה ישראלית. לדברי הבכיר, מדובר בתקיפה הראשונה של מתקנים ואנשי ביטחון איראניים. הבכיר התייחס למל"ט הנפץ האיראני שיורט בידי חיל האוויר בחודש פברואר ואמר: "זו הפעם הראשונה שראינו שאיראן פועלת ישירות נגד ישראל ולא באמצעות בת חסות. זה פתח עידן חדש במערכה". אך שעות לאחר הפרסום, כתב הפרשן הבכיר של העיתון כי בדובר צה"ל דחו את הדיווח והדגישו כי ישראל אינה מגיבה לדיווחים זרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר