דיווחים בארה"ב

יעד התקיפה: מערכת טילים איראנית חדשה

בעיתון ה'וול סטריט ז'ורנל' טוענים כי יעד התקיפה הישראלי בסוריה היה מערכת טילים חדשנים שהובאה על ידי האיראנים. יעד אפשרי נוסף הם המל"טים שאיראן הפעילה משם (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המבנה בבסיס שהותקף (צילום: תסנים, מתוך טוויטר)

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח הלילה (רביעי) כי המטרה שהותקפה, על פי הדיווחים הזרים בידי ישראל, בשדה התעופה T-4 בסוריה בשבוע שעבר הייתה מערכת הגנה אווירית איראנית מתקדמת שהוצבה שם לאחרונה. על פי הדיווח, את המידע מסרו גורמי מודיעין בינלאומיים.

עוד דווח, כי טרם התקיפה, התקשר ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ועדכן אותו לגבי התוכנית. גורם המודיעין שעל דבריו מתבסס הדיווח ציין כי הממשל בוושינגטון עובד בתיאום עם ישראל במטרה לבלום את התבססותה של איראן בסוריה דבר שנעשה לאחרונה גם בחסות הרוסית.

כזכור, ביום שני בשבוע שעבר, לפנות בוקר, בוצעה תקיפה בבסיס T-4, הממוקם סמוך לעיר תדמור שבמרכז סוריה, ומשמש באחרונה מיליציות שנתמכות בידי איראן. בתחילה העריכו כי מה שהותקף היה יעד שקשור למערך מל"טים של הכוחות האיראניים בבסיס שלאחרונה הופעל כנגד ישראל. ייתכן שהתקיפה כוונה נגד שתי המטרות יחדיו.

נתניהו מנופף בשבר המל"ט האיראני שניסה לפגע בישראל

על פי הדיווחים הרשמיים, בתקיפה נהרגו לפחות 14 בני אדם, בהם שבעה "יועצים צבאיים" איראנים. רוסיה, סוריה, ארה"ב ואיראן ייחסו את התקיפה לחיל האוויר הישראלי, אולם בירושלים סירבו להתייחס לאירוע באופן רשמי ושמרו על עמימות.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס לתקיפה, ואמר, כי "על הישראלים לדעת שהם ביצעו טעות היסטורית. הם ביצעו מעשה טיפשות גדול, הם נכנסו למאבק ישיר עם איראן". נסראללה כינה את התקיפה הישראלית לכאורה "חסרת תקדים זה שנים".

בנאום שנשא על גבי מסך בביירות הוסיף נסראללה: "איראן לא מדינה קטנה ולא מדינה חלשה, ולא מדינה פחדנית - ואתם יודעים זאת. האירוע הזה קריטי עבור האזור". לדבריו, "ליברמן אומר שהוא לא יודע מה תקף בסוריה. אתם פתחתם ציר חדש במאבק שאתם לא מעריכים אותו נכון. אתם במאבק פנים אל פנים מול איראן".

גם האיראנים עצמם פיזרו איומים על תקיפה אפשרית שלהם בתל אביב ועל נקמה בעקבות התקיפה שיוחסה לישראל. במשרד החוץ האיראני אמרו כי "ישראל תקבל מכה על מה שעשתה בבסיס T4". הדברים מצטרפים לאיום של יועצו הבכיר של מנהיגה העליון של איראן שנפגש עם אסד ואמר: "שלא יתנו לנו סיבה להחריב את תל אביב וחיפה".

היועץ הבכיר הוסיף: "אני מציע לישראלים להימנע מצעדים טיפשיים אם היא רוצה להמשיך את הקיום הבוגדני שלה, איראן יכולה להשמיד את ישראל".

שדה התעופה T-4 נבנה במיקום אסטרטגי סמוך לשדות גז סוריים והיה תחת שליטת דאעש עד שצבא אסד השתלט עליו בגיבוי של כוחות צבא רוסיה שמפעילים כעת גם חלק משדה התעופה, חלק שנותר ללא פגע בעת התקיפה הישראלית שפגעה רק בשטחים שבידי איראן.

לפני כחודשיים התקיים עימות צבאי בן כמה שעות בין ישראל לסוריה, שבו היו מעורבים הבסיס המדובר וכלי טיס בלתי מאוישים של איראן: מטוס ה-F-16 של חיל האוויר שהופל ב-10 בפברואר מאש נ"מ סורית תקף באותו זמן את בסיס T-4, משם המריא כמה שעות קודם לכן מל"ט איראני שחדר לישראל. בסוף השבוע פורסם כי המל"ט היה חמוש בחומר נפץ ונועד לבצע פיגוע בישראל. האירוע מבחינת ישראל היה הכרזת מלחמה של איראן וניסיון תקיפה על אדמת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר