48% סבורים: יש לעמוד בצפירה כדי למנוע חילול ה'

רק 19% סבורים כי הצפירה היא חוקות הגויים ואסור לעמוד כלל בצפירה • על ההיערכות לל"ג בעומר במירון: 13% סבורים שיש היערכות מספיקה של כלל הגורמים • התוצאות (חרדים)

חיילים עומדים בצפירה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

רק 19 אחוזים סבורים כי הצפירה היא חוקות הגויים ואסור לעמוד, כך עולה מהסקר השבועי של 'חדשות הסקופים' וקו עיתונות בו השתתפו אלפי מאזינים, שעסק בשתי סוגיות מרכזיות העומדות על סדר היום החרדי: ההתייחסות ליום הזיכרון וההיערכות לל"ג בעומר.

על השאלה הראשונה האם הציבור החרדי צריך לכבד את יום הזיכרון ולעמוד בצפירה המושמעת לזכר הנופלים, השיבו 48% מהנשאלים כי במרחב הציבורי יש לכבד כדי למנוע חילול ה' ו-15% נוספים סבורים כי יש לומר פרקי משניות בזמן העמידה לזכרם.

לעומתם, 18% סבורים כי אין להתייחס כלל ליום הזיכרון ו-19% סבורים כי מדובר בחוקות הגויים ואסור לעמוד כלל בצפירה.

השאלה השניה עסקה בהיערכות לקראת ל"ג בעומר והעליה לציון הרשב"י במירון. המאזינים נשאלו האם לדעתך משרד התחבורה והמרכז לפיתוח המקומות הקדושים נערכים כנדרש?

33% מהנשאלים סבורים שהמצב משתפר משנה לשנה, אך עדיין צריך גוף ממשלתי אחד שירכז את כל ענייני העלייה לציון רשב"י. אחוז דומה של משתתפי הסקר סבורים שההיערכות אינה כנדרש משום שאם היה מדובר בחצי מיליון עולים שאינם חרדים, הפיתוח היה טוב יותר.

לעומתם, 21% מהמצביעים בסקר סבורים שהמרכז לפיתוח המקומות הקדושים עושה כנדרש לטובת העולים והסיבה לקריסות היא בשל התנהלות משרד התחבורה. רק 13% סבורים שמשרד התחבורה והמרכז לפיתוח המקומות הקדושים עושים את המקסימום לטובת העולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר