הניח פרחים וקרא תהילים

ליצמן בטקס יום הזיכרון: 'כולנו משפחה שכולה אחת גדולה'

סגן השר ליצמן השתתף בטקס הזיכרון בבית העלמין בקריית גת, הניח זר באנדרטה, הוציא ספר מכיסו וקרא תהילים • השר דרעי השתתף בטקס בישוב הדרוזי מראר שבצפון. צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם )

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן השתתף הבוקר (רביעי) בטקס יום הזיכרון לזכר חללי צה"ל בבית העלמין הצבאי בקרית גת. ליצמן כובד בהנחת הזר לצד האנדרטה ולאחר מכן נעמד, הוציא ספר מכיסו וקרא פרק תהילים לעילוי נשמת חללי מערכות ישראל.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי השתתף הבוקר בטקס יום הזיכרון הממלכתי לחללי צה"ל בישוב הדרוזי מראר שבצפון. השר דרעי הניח זר ונשא דברים לזכר הנופלים.

השר דרעי בטקס ביישוב מראר (באדיבות המצלם)

במהלך נאומו אמר ליצמן: "עם ישראל כולו, מתאחד היום, זוכר ומתייחד, עם אלה ששילמו מחיר חייהם למען ארצנו. הזיכרון המדמם עוטף את כולם, ללא הבדלי גיל, דת ועדה. כולנו משפחה שכולה אחת גדולה. ביום הזה, יום הזיכרון לנופלים במערכות ישראל.

"היום, לב כולנו פועם עמכם. שמים הצידה מחלוקות בקרבנו, משילים מעצמנו תחושות ניכור וזרות, לטובת רגעים של חסד. של קשב. לאיחוד לבבות לכאבכם - אימהות ואבות, אחים ואחיות, אלמנות ויתומים - משפחת השכול".

ליצמן פנה למשפחות: "משפחות יקרות. כאבכם הוא מחיר האומה. יגונכם הוא קרבן הציבור. מאז אותו רגע נורא מכל, יום יום, שנה אחר שנה, אתם נושאים עמכם את הכאב שאיננו מרפה ואת הפצע שלא יוכל להגליד.

"אחים יקרים, ביום בו הכאב והזיכרון ממלאים את כולנו, הוא גם יום של הזדמנות לאומית. זה הזמן להביט אל המחבר לעומת המפריד. להתחבר אל מה שעושה את עם ישראל אחד ומאוחד".

"מורשתם של בנינו, אהובינו, אחינו ואחיותינו", הוסיף סגן השר, "לא תהיה שלמה אם לא נחיה בשלום בתוכנו. כוחה של אומה באחדותה וסוד עמידתו של העם היהודי בלכידותו ובערבות ההדדית, היפה והסגולית".

נאום סגן השר ליצמן

לדבריו: "לצערנו, למדנו להתאחד יותר בעת צרה. כאשר מסביב יהום הסער ובחדרים אימה, לבבות העם הנפלא הזה מתאחדים. אך אם נשכיל להפנים כי בני עם אחד אנחנו, בעלי גורל אחד משותף, עם סכנות ואיומים שאינם מבדילים בינינו – יהיה זה ניצחון מכריע על אויבינו. כי האחדות בינינו זה הניצחון על מבקשי נפשנו".

את נאומו סיים ליצמן בפסוק: "הרנינו גויים עמו, כי דם עבדיו יקום, ונקם ישיב לצריו, וכיפר אדמתו עמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר