אפליית חרדים

החוף הנפרד נפתח באיחור; יונה יהב תקף - והודה

בעוד שפתיחתם לרחצה של חופי הים בעיר חיפה הוקדמה השנה, 'החוף השקט' המשמש את החרדים נפתח כרגיל, מאוחר יותר. ראש העיר התייחס לענין, וסתר את עצמו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יונה יהב על רקע החוף הנפרד (צילום: יח"צ)

לפני כחודש הודיעה עיריית חיפה, כי כפי שנהוג כיום ברשויות רבות, תוקדם פתיחת חופי הרחצה בעיר, אלא שתושבים רבים התלוננו כי בצעד תמוה, 'החוף השקט' - המיועד לאלפי תושבים דתיים וחרדים - לא נכלל בפתיחה המוקדמת.

מבדיקת "כיכר השבת" בנושא עולה, כי חוף זה אכן אינו נכלל בפתיחה המוקדמת. בעקבות כך, יו"ר שס"ג וחבר מועצת העיר מטעם דגל התורה מיכי אלפר פנה לראש העיר יונה יהב והביע את צערו ו"צערם של כלל תושבי חיפה הדתיים", על כך שהציבור הדתי בחיפה, אשר משתמש בחוף הנפרד, "מוחרג לרעה".

אלפר הוסיף במכתבו: "החרגה זו מונעת מציבור גדול מקרב תושבי העיר את אפשרות ליהנות ככל התושבים מחוף רחצה זה אף בתקופה זו, הכוללת ימי חופשה רבים".

מאחר ולאורך חופשת הפסח לא ניתן מענה למכתב זה, והחוף השקט היה כמובן סגור למשתמשים, יהב הגיב רק השבוע לפניית אלפר, ובתוקפנות: "כרגיל, אינך דובר אמת ואינך יודע את העובדות לאשורן", פותח ראש עיריית חיפה את תשובתו.

אלא ששורה לאחר מכן, מאשר למעשה יהב את ההחרגה: "החוף השקט פתוח החל מהיום, 16.4.18" הוא כותב, כלומר - החל מעונת הרחצה הרשמית ומהמקובלת, ולא כשאר החופים שאכן נפתחו לפני כבר חודש.

מכתבו של יהב (סריקה)

הטעות המתועדת של ראש העיר, וההודאה הברורה בדבר ההחרגה של החוף השקט, הביאה למכתב חריף של אלפר, שכתב כך: "כנציג ציבור המייצג עשרות אלפי איש המתמודדים עם המציאות העירונית המפלה, צר לי כי שוב הנך בוחר לסלף את העובדות ולא להתמודד עם הנתונים".

"כפי שציינתי במכתבי אליך מיום 19.3.18, עיריית חיפה הקדימה את פתיחת חופי הרחצה בחיפה לתאריך 17.3.18 אך החוף הנפרד הוחרג מכך. זו המציאות, והעובדה כי הנך טורח להתכחש לכך באופן מביך, שוברת שיא נוסף של התנהלות מפוקפקת ולא יעילה".

"לימדונו חכמי הגמרא 'כל מילתא דעבידא לאיגלויי, לא משקרי בה אינשי' - כל דבר העשוי להתגלות, לא משקרים בו אנשי (בכורות, לו). ההתכחשות הבוטה שלך עוברת אפילו על כלל זה, המאפיין בדרך כלל את נורמת ההיגיון הבסיסי המצופה ולו מהתנהלותם של אנשים שאינם דוברים אמת".

מיכי אלפר (צילום ארכיון: כיכר השבת)

"במכתבך אתה מציין כי החוף השקט נפתח לרחצה היום,16.4.18. ברור כי אין טעם בהצגת הדבר כפתיחה מוקדמת כבשאר החופים, אשר נפתחו ב -17.3.18, כאשר בדיוק על ההחרגה של החודש הנוסף נסובה פנייתי המדויקת, והמגובה בעובדות ברורות כמו גם בפרסומי העירייה הרשמיים".

"אין לי אלא להסיק שוב את אשר יודעים כיום רבים מתושבי העיר: כרגיל אינך דובר אמת ואינך יודע את העובדות לאשורן".

"יתכן כי לאור היותן של העובדות מלמדות נאמנה על האפליה בה אתה נוקט לאורך שנות כהונתך, אתה גם מעדיף לא להתייחס אל אותן עובדות מביכות, המצביעות על מדיניותך הפסולה כנגד הציבור הדתי והחרדי בעיר, אבל לי ולשולחיי אין את הפריבילגיה להתעלם מהתנהלותך השערורייתית המפלה עשרות אלפי תושבים אף בנושא פעוט ומתבקש שכזה".

"תופעה זו של עיוות המציאות והתעלמות מן העובדות חוזרת על עצמה אצלך השכם והערב, אך מכתבך המופרך הוא נדבך נוסף בחומת הניתוק וההתכחשות שלך למציאות המפלה שיצרת בעיר במגוון רחב של נושאים".

"אמשיך לפעול למען שולחיי גם במחיר תגובותיך הגדושות במס שפתיים מחד ובתוקפנות תמוהה מאידך", מסיים אלפר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר