המנוע התפוצץ

נוסעת נשאבה לחלון במהלך טיסה ונהרגה

תאונת טיסה חריגה ונדירה במהלך טיסה מסחרית מניו יורק לדאלאס. פיצוץ במנוע הביא לשבירת אחד מהחלונות אליו נשאבה הנוסעת שנפצעה אנושות ומתה מפצעיה (בעולם)

הנוסעים המבוהלים (צילום: מרטי מרטינז, בפייסבוק)

תאונת טיסה מחרידה ונדירה בארצות הברית גבתה שלשום (שלישי) את חייה של נוסעת שנשאבה אל חלון שהתנפץ במהלך הטיסה.

המקרה החריג אירע בטיסה של חברת התעופה האמריקנית סאות'ווסט איירליינס מניו יורק לדאלאס. במהלך הטיסה אחד משני מנועיו של מטוס הבואינג 737 התפוצץ באוויר. בעקבות הפיצוץ, חלקים התעופפו לכל עבר וניפצו את אחד החלונות של תא הנוסעים, שאליו נשאבה הנוסעת, לפני שנוסעים אחרים הצליחו למשוך אותה בחזרה פנימה.

מרטי מרטינז

האישה בת ה-43, ג'ניפר ריורדאן, אם לשניים וסגנית יו"ר בנק מאלבקרקי שבניו מקסיקו, נפצעה באורח אנוש ומתה מאוחר יותר בבית החולים בפילדלפיה, שם המטוס נחת נחיתת חירום. כדי להמחיש את נדירות תאונות מסוג זה ניתן לציין שהיא ההרוגה הראשונה בטיסה מסחרית בארה"ב מאז שנת 2009.

על המטוס היו 143 נוסעים, שמהם שבעה נוספים נפצעו באירוע, וחמישה אנשי צוות.

הטייסת, תמי ג'ו שולץ, זכתה לשבחים רבים על תפקודה באירוע. שולץ, אחת הטייסות הראשונות בצי האמריקני, שהטיסה מטוסי F-18, פנתה בקור רוח למגדל הבקרה של שדה התעופה בפילדלפיה וביקשה לבצע נחיתת חירום כי "חלק מהמטוס חסר".

שולץ הוסיפה כי במטוס יש פצועים וביקשה להיערך לפנותם עם הנחיתה. לאחר מכן הצליחה לייצב את המטוס ולהנחיתו ללא תקלות נוספות, תוך כדי האנדרלמוסיה ששררה בתא הנוסעים ובקרב שאר אנשי הצוות.

טים מקגינטי, אחד מהנוסעים שניסה להציל את חייה של ריורדאן, היה על הטיסה עם אשתו. כשראה את ריורדאן מתחילה להישאב אל עבר החור שבחלון המנופץ, מיד נכנס לפעולה ובסיוע נוסעת נוספת, פגי פיליפס, משך אותה בחזרה אל עבר מושבה. פיליפס סיפרה לרשת ABC כי "החלון היה שבור ואז נוצר לחץ אוויר ששאב אותה החוצה מהמטוס. אחרי שהצלחנו להחזיר אותה התחלנו לבצע בה פעולות החייאה בזמן שנוסעים ואנשי צוות אחרים ניסו לסתום את החור בחלון".

מרטי מרטינז

נוסעים אחרים במטוס סיפרו על תחושת בהלה בקרב אנשי הצוות במטוס, שהובילה לפאניקה גדולה אף יותר. בסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות בזמן אמת על ידי הנוסעים המבוהלים הם נראים חובשים מסכות חמצן, כשהמטוס רועד מסביבם. נוסע בשם אנדרו, סיפר כי התקרית החלה ב"פיצוץ גדול שגרם ברגע אחד למטוס לאבד גובה. הייתה היסטריה, אנשים החלו לבכות ולצרוח. ראינו שהטיסה לא חוזרת להתנהל באופן תקין וחששנו שאנחנו עומדים להתרסק".

מממצאי החקירה הראשונים עולה כי אחד הלהבים במנוע התנתק, ככל הנראה כתוצאה מעייפות החומר, וגרם להתפוצצות. חלק מכיסוי המנוע אותר בברנוויל, פנסליבניה, כ-112 ק"מ מפילדלפיה. רשות התעופה הפדרלית בארצות הברית הודיעה כי תורה על בדיקה של כ-220 מנועים של מטוסי נוסעים, בעקבות התאונה. הבדיקה תתקיים בכל המנועים מאותו סוג שצברו יותר מכמות מסוימת של טיסות, זאת כדי למנוע אסון כזה שוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר