קיבלה פרס ישראל

מרים פרץ ריגשה את כולם: "הלב שלי נשבר 3 פעמים" • צפו

האם ששכלה את שני בניה החיילים שנפלו בקרבות ואת בעלה שליבו לא עמד בצער, זכתה הערב בפרס ישראל ונשאה נאום מרגש שסחף תשואות רמות: "הפכתי את יגוני לניגון חדש" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנאום המרגש של מרים פרץ (צילום: באדיבות 'כאן', תאגיד השידור הציבורי)

בירושלים הוענקו הערב (חמישי) פרסי ישראל לשנת תשע"ח בטקס ממלכתי שנערך בבנייני האומה, ושחתם את אירועי יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל.

בנוכחות נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושר החינוך נפתלי בנט, קיבלו 15 ישראלים את הפרס הנחשב על תרומתם למדינה ולאזרחיה, כל אחד בדרכו.

מי שמשכה את מירב תשומת הלב, היא מרים פרץ, אחת הזוכות בפרס על 'מפעל חיים', ושמוכרת כאם ששכלה שניים מבניה בעת שירותם הצבאי, אוריאל ואלירז הי"ד, שנפלו בשני מקרים נפרדים. עם ההכרזה על זכייתה, קם הקהל כולו על רגליו, והריע לה דקות ארוכות.

בנאומה בשם כל הזוכים אמרה פרץ בתוך דבריה: "כילדה, חשתי שלא עשיתי דבר למען ארצי. באתי אל ארץ מוכנה ולא ידעתי שיום יבוא ואתן את היקר לי מכול עבור ארצי - את בניי אוריאל ואלירז. אבל מולדת לא בונים רק בכאב ובדמעות אלא גם בעמל ובנתינה מתמשכת לאורך שנים".

"יש לי לב אחד שנשבר 3 פעמים בהודעות שבר נוראיות: נפילת בני בכורי אוריאל בקרב בלבנון, פטירת אישי אליעזר משברון לב ונפילת בני השני אלירז בקרב בעזה. עם הלב הזה יצאתי אל עמי ובמילים פשוטות, בשפת הלב השבור, דיברתי על הארץ הזאת ומורשתה, על הבחירה בטוב, על השמחה, על הדבקות בחיים, על אחריות, על מעורבות חברתית, ומתוך הלב הזה שפועמת בו אמונה בארץ הזאת ובעם הזה, מתוך תהומות הכאב, נבעו מעיינות של אהבה".

מקבלת את הפרס (צילום: Hadas Parush/Flash90)
מקבלת את הפרס (צילום: Hadas Parush/Flash90)
הגדלה

"אם נצא כולנו לפגוש את הגיוון, את האחרים, נכיר, נרגיש, נראה את העיניים הכואבות והשמחות, וגם אם יש בינינו תהומות - נוכל לבנות מעליהם גשרים. כולנו בארץ הזאת חפצי חיים וחפצי שלום. זה הבית של כולנו, ואין בלעדיות של אהבת העם והמולדת לצד מסוים".

"כולנו רוצים לזכות לראות את נכדינו בונים כאן את ביתם, מטיילים בארץ בבטחה ונהנים מנופיה. כולנו מייחלים לחברת מופת ברוח חזון נביאי ישראל. ומכוח זה כולנו נושאים באחריות לאופיו, לערכיו ולעתידו של הבית שלנו. בפאזל הזה שנוצר במדינת ישראל יש מקום לכולם, לכל קשת הצבעים ואם תחסר פיסה אחת מהפאזל התמונה לא תהיה שלמה. על כן אינני מוכנה לוותר על שום חלק מעמי".

בתום נאומה זכתה פרץ שוב למחיאות כפיים רמות מהקהל הרב, שנרגש עד עד מאוד מדבריה.

מרים פרץ בנאומה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

יצוין, כי זמן מה לפני הטקס פגש מאחורי הקלעים שר החינוך נפתלי בנט, מי שמשרדו החליט על הזוכים בפרס, את כל ה'חתנים' וה'כלות', הוא בירך את כולם ושוחח איתם, אך כשהגיע לסופר דוד גרוסמן, אחד הזוכים, הוא רק איחל לו "מזל טוב" יובשני והמשיך הלאה.

כזכור, רק לפני יומיים תקף גרוסמן בחריפות את ממשלת ישראל בטקס זיכרון אלטרנטיבי ישראלי-פלסטיני שנערך בתל אביב.

איש השמאל דוד גרוסמן עם בנט ונתניהו (צילום: Hadas Parush/Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר