העצורים שוחררו

בימ"ש: השלטים על מח"ט שומרון לא הסתה

שוב מכה למשטרה: בית המשפט קבע למורת רוחה של המשטרה כי אין הסתה במודעות כנגד מח"ט שומרון ושיחרר את שני העצורים שנתפסו תולים אותן ללא תנאי (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

בימ"ש השלום בראשל"צ דחה אמש (חמישי) את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של 2 הנערים אשר נעצרו אתמול בבוקר בעת שתלו מודעות מחאה כנגד מח"ט שומרון, גלעד עמית והורה על שחרורם ללא כל תנאי.

שופט בימ"ש השלום ארז מלמד, קיבל את עמדת עו"ד נתי רום מארגון חוננו אשר ייצג את השניים וקבע כי אין במודעות עבירת הסתה "מקובלת עלי עמדת ב"כ המשיבים, כי עומדת לו לאדם זכותו להביע דעתו בעניינים שעל סדר היום, גם אם דעתו אינה מכובדת ומכעיסה, ואף אם זאת מנוסחת בלשון בוטה ומקוממת", כתב השופט בהחלטתו.

בתוך כך, נערים נוספים שנעצרו במהלך היום בעקבות חלוקת פלאיירים דומים משתחררים בתחנת המשטרה ללא דיון.

כזכור, כי בשבת האחרונה הגיע המח"ט למאחז ראש יוסף בשומרון, שם במהלך עימות עם הנערים במקום ביצעו חיילים ירי חי, אשר לטענת הנערים עבר ממש בסמוך לראשם.

עו"ד רום מסר כי "מצער שפעם אחרי פעם קטינים, חלקם בני 13 ו14 נעצרים שעות ארכות תוך הפרת החוק בכלל והוראות חוק הנוער בפרט. בימ"ש קיבל את מלוא טענותינו, וקבע באופן חד משמעי כי אין במודעות כל הסתה וכי מדובר בחופש ביטוי מובהק.וכי לא היה מקום להורות על מעצרם של החשודים".

"אנו מעריכים מאד את כוחות צה"ל, אך מצער שהכוחות עסוקים ברדיפה ובהשתקת נערים שחולקים בדעתם על התנהלותו של המח"ט בנושא פינוי מאחזים בתקופה האחרונה, וכן מביעים מחאה על שימוש בירי חי לעבר קטינים יהודים, יש לקוות שכל הגורמים ילמדו את החלטת בימ"ש, יפנימו אותה ויאפשרו לנערים להמשיך את מחאתם החוקית והלגיטימית. חג עצמאות שמח". הוסיף.

אתמול (חמישי) ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, התייחס לאירוע ואמר כי מדובר באירוע חמור, הקורא תיגר על צה"ל ויש להוקיע אותו, "צר לי שכך בחרו גורמים קיצוניים לציין את יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל. אותם גורמים פועלים נגד מי שמגן לילות כימים על ביטחון המדינה ואזרחיה, באופן מקצועי הראוי לכל הערכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר