בעקבות 'כיכר השבת'

סערה ב'דגל': הודעת הכחשה מאולצת לקראת הבחירות

לאחר סדרת פרסומים על מינויים ופרישות בין נציגי דגל התורה לקראת הבחירות המוניציפאליות הקרובות, הוציאה הסיעה הבוקר הודעת הכחשה לא חתומה בידי הח"כים (חדשות חרדים)

(צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

סערה ב'דגל התורה': חצי שנה לבחירות המקומיות ובמפלגה הליטאית שוררת בוקה ומבולקה, זאת בשל שורת פרסומים ב'כיכר השבת' על מינויים, פרישות והדחות בזירה המוניציפאלית בבחירות הקרובות.

ב'דגל התורה' הוציאו הבוקר (שישי) הודעה רשמית – מכתב עם לוגו של התנועה כי ההודעות שפורסמו בדבר החלטות בטלז סטון, בית שמש ונתניה, אינן נכונות וכי כל מינוי יפורסם רק על ידי התנועה עצמה.

כך נכתב במכתב עליו סירבו בכירי התנועה לחתום בשמם: "בכדי להחליף נציג בישוב, או בכדי למנות נציג חדש יש לקיים דיון בהנהלת דגל התורה או גוף מצומצם מטעמה, לקבל את אישור ועדת הרבנים של התנועה והכרעת גדולי התורה שליט"א".

"בימים האחרונים התפרסמו ידיעות שכביכול התקבלו החלטות לגבי נתניה, קרית יערים ובית שמש הפרסומים אינם נכונים. כל החלטה שתתקבל בכל ישוב לקראת הבחירות המוניציפאליות תתפרסם באופן מוסמך ע"י דגל התורה".

בכירים ב'דגל התורה' מעלים תמיהה בשיחה עם 'כיכר השבת' מה הוביל את המפלגה להוציא הכחשה רשמית על דיווחים שאומתו על ידי בכירי התנועה ועל ידי הנציגים עצמם. הבכיר מוסיף: "ההודעה נועדה להרגיע אישים שחשו שכוחם בתנועה הולך ומתערער והיא אינה על דעת כל כל בכירי המפלגה".

נראה כי האמירה הדרמטית מאחורי המכתב חושפת את יחסי הכוחות האמיתיים בתנועה ומלמדת על היחלשות המחלקה המוניצפאלית ו'יתד נאמן' ומלמדת, כי ההכרעות כבדות המשקל בחצי שנה הקרובה ייצאו דווקא מיו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, באמצעות האיש החזק בסביבתו ירח טוקר, בתיאום עם בית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

כזכור, השבוע נחשפו לראשונה ב'כיכר השבת' שורת ידיעות על שינויים ב'דגל התורה' בבחירות הקרובות. הראשונה שבהם שעוררה סערה היא האפשרות כי רוזנטל ר"מ טלז סטון יודח ויוחלף בשלמה קרלנשטיין מנהל ישיבת חברון ומקורב לרבני 'דגל התורה' בירושלים.

ידיעה נוספת היא פרישתו של נציג 'דגל התורה' בנתניה משה לחובר שאישר בעצמו את הדברים בשיחה עם 'כיכר השבת'. וידיעה נוספת היא שיבתו של בנצי נורדמן ב'דגל התורה' בהתמודדותו למועצה בעיר חדרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר