המתיחות גוברת

האיראנים מחריפים את האיומים: "תוכלו לברוח רק לים"

בתגובה לתקיפה המיוחסת לישראל בשבוע שעבר, בה נהרגו יועצים צבאיים איראניים על אדמת סוריה, מאיימים האיראנים "האצבעות מונחות על ההדק והטילים מוכנים לשיגור" (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נשיא איראן רוחאני (צילום: שאטרסטוק)

איראן וישראל עולות מדרגה באיומים ההדדיים על רקע ההערכות שאיראן תגיב צבאית או באמצעות ארגוני טרור בעולם על התקיפה המיוחסת לישראל בבסיס חיל האוויר הסורי T4 באזור חומס שבה נהרגו 14 בני אדם, בהם שבעה אנשי צבא איראנים.

סגן מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, אמר היום (שישי) בדרשת יום השישי בטהרן בפנייה לישראל: "אנחנו מכירים אתכם היטב. אתם נצורים בכל מקום בשטחים הכבושים - מהצפון והמערב. אין לכם מקום לברוח - אתם חיים בפיו של הנחש. ההתנגדות כיום חזקה בהרבה מבעבר. אל תחשבו שהמלחמה החדשה תהיה כמו 'מלחמת יולי' (מלחמת לבנון השנייה). ראיתם כיצד פעל ציד ההתנגדות נגד הפעילים התכפיריים (דאעש) בשטח. המקום היחיד שאתם יכולים לברוח אליו הוא הים".

עוד אמר סלאמי: "אל תסמכו על הבסיסים האוויריים שלכם, שכן הם נמצאים בטווח הירי וייצאו מפעולה מהר. אל תתלו תקוותיכם בארצות הברית ובבריטניה, שכן לא יישאר לכם זכר כשהם יגיעו. לשם כך, אל תבצעו טעויות". עוד הזהיר: "האצבעות מונחות על ההדק והטילים מוכנים לשיגור. בכל רגע שהאויב ירצה לעשות משהו נגדנו, אנו נשגרם. למדנו דרכים להתגבר על האויבים, ואנו יכולים לפגוע באינטרסים החיוניים של האויבים בכל מקום שנרצה".

הוא התייחס גם לתקיפה האמריקנית בסוריה בסוף השבוע האחרון: "ארצות הברית נחלה תבוסה בסוריה. לאמריקנים אין אסטרטגיה ומדיניות לגבי סוריה. כשהם מבצעים פעולה בסוריה היא אינה חלק מאסטרטגיה, כפי שעשו לפני כמה ימים, ולכן היא מגוחכת. העם האיראני לא השתנה מעולם, ואנחנו חזקים כיום מאי פעם, ובכל התחומים - בכלכלה, בהגנה, בתחום המדיני ובהשפעה האזורית".

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה חגיגית בבית העצמאות בתל אביב לציון 70 שנה למדינת ישראל: "אנחנו שומעים את האיומים מאיראן. לוחמי צה"ל וזרועות הביטחון ערוכים לכל התפתחות. ניאבק במי שמנסה לפגוע בנו. לא נירתע מהמחיר ונגבה את המחיר ממבקשי נפשנו. צה"ל נכון למשימה והעם יעמוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר