המשבר לא תם

ליצמן מאיים: אם חוק הגיוס לא יעבור - נפרוש

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נאם בדאבוס שבשוויץ, וכשהרבי מגור יושב לצידו שיגר ליצמן מסר ברור: "אם יעברו שני החודשים וחוק הגיוס לא יעבור - נעזוב את הקואליציה" (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן, נתניהו וליברמן (צילום: תומר נויברג, הדס פרוש, מארק ישראל סאלם - לע"מ, פלאש 90)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נשא בערב שבת דברים בוועידת איחוד מוסדות גור המתקיימת בדאבוס שבשוויץ והעיר הישר משם מסר ברור לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון אביגדור ליברמן.

ליצמן, שנאם כשהרבי מגור יושב על הבמה, התייחס למשבר חוק הגיוס ושיגר איום פוליטי: "אנחנו ביקשנו לקבוע בהוראה של מועצת גדולי התורה להעביר את חוק הפטור מגיוס לתלמידי ישיבות ב3 קריאות לפני פסח ולפני התקציב".

"התקציב לא בוער" הוסיף סגן השר: "הוא יכול לחכות אפילו עד לפסח בשנה הבאה. תקציב של 2019 אבל חוק גיוס בני ישיבות זה בוער כבר לספטמבר".

ליצמן שיגר עקיצה גם לחבריו במפלגות החרדיות ואמר: "אם היינו באחדות היה אפשר לגרום לזה לקרות. בסוף העברנו בקריאה טרומית חוק שהוא ממש גורנישט.היועץ המשפטי לא אישר והכנסת עוד תתקן וזה אוחז בכלום".

לדבריו: "עוד שבועיים, שבוע יותר נכון יחל מושב הקיץ של הכנסת. יש לנו זמן להעביר עד תשעת הימים. אחרי זה יש פגרה עד מושב החורף שיתחיל בחודש חשוון אם בחודשיים הקרובים זה לא יעבור, לא יהיה חוק".

ליצמן הדגיש: "באמת אין מה לדאוג כי מי שירצה ללמוד יוכל ללמוד ואם רואים מה קורה עם הפגנות של חלק אחד (הפלג הירושלמי. י. כ. ) מה יקרה כשיהיו הפגנות של שאר החלקים. אבל אנחנו רוצים שהכל יהיה על פי חוק שתהייה לנו מנוחת הנפש".

ליצמן איים לסיום : "לכן, אם יעברו שני החודשים וחוק הגיוס לא יעבור, נכנס את מועצת גדולי התורה ונעזוב את הקואליציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר