העולם מברך

צפון קוריאה הודיעה על הפסקת הניסויים הגרעיניים

צפון קוריאה הודיעה על הפסקת הניסויים הגרעיניים והניסויים בטילים בליסטיים בין-יבשתיים, לאחר שהצליחה לייצר נשק גרעיני. בנוסף, אתר הניסויים הגרעיניים - ייסגר (אקטואליה)

קים ג'ונג און באחד הניסויים (ארכיון. צילום: סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית)

צפון קוריאה הפתיעה את העולם בליל שבת כשהודיעה כי תפסיק את הניסויים הגרעיניים לאחר שהצליחה לייצר נשק גרעיני, כך פורסם בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה KCNA.

לפי ההודעה שפורסמה, שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, הודיע כי בנוסף ייפסקו הניסויים בשיגור טילים בליסטיים ואתר הניסויים הגרעיניים בצפון המדינה - ייסגר.

השהיית תוכניות הגרעין והטילים הבליסטיים, כך לפי הודעת סוכנות הידיעות, נכנסה לתוקף באופן מיידי והמטרה היא ניסיון להתמקד בשיפור הכלכלה של המדינה.

"הצפון לא ישתמש בנשקו הגרעיני כל עוד אין עליו איום גרעיני וכל עוד לא מתגרים בו", נאמר בהודעה, "הצפון מתחייב כי בשום מצב לא יעביר נשק גרעיני וטכנולוגיה בתחום הגרעין למדינות אחרות".

ההכרזה המפתיעה מגיעה ימים ספורים לפני הפגישה הנדירה הצפויה בין שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און ונשיא דרום קוריאה מון ג'יאה-אין.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירך על המהלך וצייץ כי "צפון קוריאה הסכימה להשהות את כל הניסויים הגרעיניים ולסגור אתר ניסויים גדול. מדובר בחדשות טובות מאוד לצפון קוריאה ולעולם".

טראמפ ציין עוד כי מדובר בתהליך גדול והוסיף כי הוא "מצפה לפגישת הפסגה שלנו".

בדרום וריאה בירכו על המהלך ומסרו כי הוא "יתרום ליצירת אווירה חיובית שתוביל להצלחת פגישות הפסגה הקרובות בין הצפון לדרום ובין הצפון לארה"ב".

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר כי "חשוב שהתפתחות זו תוביל לפירוק מלא ובלתי הפיך של צפון קוריאה מנשק גרעיני, נשק להשמדה המונית וטילים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר