"נתניהו עובר תקופה לא נעימה"

כחלון נגד בג"ץ: "התערבות כמעט בוטה"

שר האוצר משה כחלון מותח לראשונה ביקורת נגד בג"ץ, מסביר היכן עומדת פסקת ההתגברות ומבטיח כי "לא תהיה בעיה לפזר את הכנסת וללכת לבחירות" כשיהיה צורך (פוליטי)

(צילום: באדיבות חדשות 2)

"כל זמן שנוכל, נחזיק מעמד בקואליציה. אם לא, לא תהיה בעיה לפזר את הכנסת וללכת לבחירות", כך מבהיר שר האוצר משה כחלון בראיון לרינה מצליח ב'פגוש את העיתונות'.

כחלון עוקץ את נתניהו על חוסר המערבות שלו בנושא הדיור ואומר "אני הבאתי את תכנית 'מחיר למשתכן'. אני הבאתי, לבד". על הנוכחות של נתניהו במסיבות העיתונאים הוא אומר כי "זה בסדר, זה לצילומים, הסכמי גג זה בסדר אווירה נעימה, ראשי רשויות... לומר לך שהוא חלק מהתוכניות האלה? התשובה היא לא".

"אין ספק שנתניהו עובר תקופה לא נעימה... יש לי אתו הרבה אי הסכמות. כל זמן שנוכל, נחזיק מעמד בקואליציה. אם לא, לא תהיה בעיה לפזר את הכנסת וללכת לבחירות. אני אמרתי לראש הממשלה גם במשבר הראשון וגם במשבר השני בוא נקבע מועד ונלך לבחירות", סיפר כחלון.

לשאלתה של רינה מצליח האם נתניהו ראש ממשלה טוב, כחלון עונה: "אני לא נותן ציונים לראשי ממשלות. שר בכיר תפקידו לא לתת ציונים לראש הממשלה. הוא ראש ממשלה נבחר, מכהן, מתפקד. ברגע שנחשוב שיש איזה משהו וצריך באמת לשנות - יהיה שינוי".

על סערת טקס המשואות, אומר שר האוצר כי "ראש הממשלה ביקש להופיע שם מהסיבות שלו. כל הסיפור הזה לא הוסיף כבוד לאף אחד. אפשר היה לגמור את זה בצורה אחרת. אבל כל אדם וסגנונו".

כחלון מפתיע ויוצא בביקורת נגד בית המשפט העליון: "בקיץ האחרון ראינו מבול של פסקי דין של התערבות כמעט בוטה בעבודת הכנסת והממשלה, המצב הזה צריך להגיע להסדרה".

בנוגע לחקיקת "פסקת ההתגברות" הוא מפנה את האצבע לנתניהו: "ראש הממשלה החליט שהוא לא רוצה ללכת על פסקת התגברות ספציפית. אני הצעתי לתמוך בו - הוא לא רצה. אני לא חושב שהוא (נתניהו) הפיל את זה עליי, הוא בסה"כ לא רצה את החוק ולכן הוא הלך לשופט אהרן ברק שימצא לו משהו מקביל או אחר ושם אנחנו נמצאים".

על הדשדוש בסקרים, אומר כחלון: "יש לי סבלנות. אני מאמין שהציבור יתגמל את מי שעושה ולא את מי שמדבר", ומתחייב: "כולנו רצה לבד בבחירות הבאות, ריד מיי ליפס, 'כולנו' נצרבה כמפלגה חברתית שעשתה למען הציבור בישראל". כחלון מדגיש שלא יחזור לליכוד גם אם נתניהו לא יעמוד בראשות המפלגה.

על המתחים עם נגידת בנק ישראל קרנית פלוג אומר שר האוצר כי "נגידת בנק ישראל המליצה לי שלוש פעמים המלצות שלא היו נכונות ואני שמח שלא שמעתי להמלצות שלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר