מחקר מלחיץ

גברים רזים עם כרס - בסיכון כפול להתקף לב

ידוע ששמנים סובלים מבעיות בריאותיות רבות ביניהן בעיות לב, אך מסתבר כי דווקא רזים יחסית אך בעלי כרס, נמצאים בסיכון כפול למחלות לב, יותר מחבריהם השמנים (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המחקר שיריץ אתכם במדרגות: חוקרים אמריקאים מצאו כי כרס מגבירה את הסיכון להתקף לב, גם אם האדם שנושא אותה איננו סובל מעודף משקל משמעותי ורק הכרס היא המקום בו מצטבר השומן. הממצאים הוצגו בכנס האחרון של האגודה האירופית לקרדיולוגיה.

במחקר החדש נבדקו 1,700 איש בגילאי 45 ומעלה, אחריהם עקבו החוקרים משנת 2000 עד 2016. אלה שהיו בעלי מדד BMI (משקל חלקי הגובה בריבוע) תקין, אך בעלי אחוז שומן בטני גבוה, היו בסיכון גבוה פי 2 ללקות בהתקף לב, לעבור צנתור או למות מבעיות לבביות, בהשוואה לאלה שלא סבלו מהשמנה בטנית אף שהיו שמנים יותר באופן כללי.

"הבטן היא לרוב המקום הראשון שבו השומן מצטבר", אמר ראש צוות החוקרים, ד"ר חוזה מדינה-אינוחוסה מהמאיו קליניק שבארה"ב, "אנשים שמסווגים כבעלי עודף משקל על פי מדד ה-BMI, אך אין להם השמנה בטנית, נמצאים בבריאות טובה מזו של אלה בעלי השמנה בטנית. רופאים לא צריכים להניח שאם ה-BMI של המטופל תקין הלב שלו לא בסכנה. על הרופאים למדוד את שומן הבטן, כדי להעריך נכונה את הסיכון מעודף המשקל".

"אם השומן שלכם בבטן גדול יותר מהיקף האגן שלכם, גשו לרופא לבדיקת לב", ממליץ ד"ר מדינה-אינוחוסה, "מבנה גוף רזה עם בטן שמנה מרמז על אורח חיים יושבני, מסת שרירים נמוכה וצריכה מרובה של פחמימות ריקות. אם יש לכם כרס, המטרה צריכה להיות הפחתת היקף המותניים, יותר מאשר ירידה כללית במשקל. התאמנו, עלו במדרגות, רדו מהאוטובוס תחנה אחת קודם ולכו ברגל, בצעו אימוני חיזוק שרירים והפחיתו את צריכת הפחמימות", מסביר הרופא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר