חוזרים לבג"ץ?

חוק הגיור המסתמן: גיור על פי ההלכה בלבד

ועדת שרים לחקיקה צפויה לדון בטיוטת חוק חלופית לחוק הגיור, שתמנע הכרה בגיורים פרטיים, כך שלזרם האורתודוקסי תהיה שליטה מלאה. הרפורמים צפויים לחזור לבג"ץ (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה ניסים (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

חודשים ארוכים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו עצר את חקיקת חוק הגיור שקידם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ומינה את השר לשעבר משה ניסים להכין המלצות בנושא הגיור בישראל ובעולם, נראה כי הרפורמים צפויים לחזור לעתירה לבג"צ.

יצוין כי בשבועות האחרונים,גורמים שונים ולא רשמיים תדרכו כי המלצות השר ניסים צפויות להיות דרמטיות מבחינת הפוליטיקאים החרדים, אך בשיחה עם "כיכר השבת" הכחיש ניסים - שוב ושוב - וטען כי עד כה טרם הגיש את הטיוטה שכן טרם סיים את הכנתה.

על פי הדיווח ב'הארץ', ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לדון בשבועות הקרובים בטיוטת חוק חלופית לחוק הגיור, שתמנע הכרה בגיורים פרטיים, כך שלזרם האורתודוקסי תהיה שליטה מלאה בכל הנוגע לגיורים בישראל.

ב'הארץ' נכתב כי על פי טיוטת החוק, תוקם רשות גיור חדשה שתפעל באופן עצמאי, והיא תהיה הגוף היחיד שיורשה לערוך גיורים בישראל.

בנוסף, השר לשעבר נסים מציע בטיוטה שהגיש כי נציגי הרבנות הראשית לא יידרשו לאשר בחתימתם את הגיורים, אולם הרבנות תיקח חלק במינוי חברי הרשות החדשה.

בשל ההמלצות המתגבשות והצעת החוק הצפויה, בתנועה הרפורמית צפויים לחזור לבג"ץ ולבקש מהשופטים להתערב ולאפשר להם לגייר בבתי דין פרטיים בארץ ובחו"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר