עצומת בכירים

לאחר התקיפות הקשות: "בצרפת מתחולל טיהור אתני"

מקרים כמו הרצח האכזרי של ניצולת השואה היהודייה באזור פריז, ככל הנראה בידי שכנה המוסלמי, מובילים כעת למחאה פומבית נגד התנהלות שלטונות צרפת, עליה חתמו גם אימאמים (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יהודי בחוצות מרסיי. אילוסטרציה (צילום: ChameleonsEye / Shutterstock)

בעצומה שעליה חתומים כ-300 אנשי ציבור בצרפת, בהם פוליטיקאים, אמנים, סופרים, פילוסופים ועיתונאים, מובעת הקריאה להפוך את המאבק באנטישמיות ל"עדיפות לאומית, בטרם יהיה מאוחר מדי", מאחר והאנטישמיות גורמת ל"טיהור אתני שקט".

בין החתומים על העצומה: נשיא צרפת לשעבר ניקולה סרקוזי ורעייתו קרלה ברוני, ראשי ממשלת צרפת ושרי הביטחון לשעבר מנואל ואלס וברנאר קאזנב, והרב הראשי של צרפת חיים קורסייה

"האנטישמיות אינה רק עניינם של היהודים. היא נוגעת בכולנו", נפתחת העצומה, שבהמשך מצטטת נתון לפיו "כ-10 אחוז מהיהודים הגרים באזור פריז, כ-50 אלף איש, נאלצו לאחרונה לעזוב את בתיהם כיוון שלא חשו בטוחים ומפני שילדיהם לא יכלו להמשיך ללמוד בבתי הספר הציבוריים. זהו טיהור אתני שקט".

במקביל לכך ש"מספר המצביעים המוסלמים בצרפת גדול פי 10 ממספר המצביעים היהודים", חלה לפי העצומה עלייה של כ-26 אחוז בחומרת המקרים האנטישמיים, דוגמת רצח וחבלה, בשנה האחרונה.

"אנו דורשים מאבק בפשיטת הרגל הדמוקרטית, לפני שצרפת תחדל להיות מה שהיא", מסיימים הביכירם את קריאתם הפומבית. יצוין, כי משמעות מיוחדת ישנה לעובדה כי על העצומה חתומים גם קרדינלים נוצרים ואימאמים מוסלמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר