מהפכה

פטנט חדש: עדשות מגע שמתכהות בשמש

ארגון הבריאות האמריקני אישר את השימוש בעדשות המגע המהפכניות שיגיעו לשוק ב-2019. אך מן העבר השני מטילים מומחים ספקות באשר להשפעות הבריאותיות על העין (בריאות)

עדשות מגע אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מינהל התרופות והמזון האמריקני FDA חתם לאחרונה על אישור שיווק לעדשות מגע ראשונות מסוגן אי פעם - העדשות החדשות יהפכו לכהות כאשר ייחשפו לאור השמש. "עדשת המגע הזו היא הראשונה מסוגה המשלבת את הטכנולוגיה הקיימת במשקפיים המיוחדות ההופכות לכהות במגע עם אור", אמרה מאלבינה איידלמן מה-FDA.

על פי הודעת הסוכנות העדשות החדשות נבדקו בכדי לוודא שאינן גורמות לבעיות עם נהיגה במהלך היום ובלילה, ובתום תקופת הבדיקה המיוחדת לאחר שאף אחד מהמשתמשים לא דיווח על בעיה קיבלו העדשות את אישור השימוש לעדשות המגע של חברת ג'ונסון&ג'ונסון.

ראש מחלקת המחקר והפיתוח של Johnson & Johnson Vision ד"ר שיאו-יו סונג אמר כי "חדשנות זו נולדה מתוך מחקר מעמיק על צורכי החיים של הצרכן, אנו שמחים להביא לשוק פתרון אמיתי שיסייע לצרכנים הרבים"

לדברי סונג, פיתוח המוצר נמשך יותר מעשור, והוא כולל "ניסויים קליניים רבים הכוללים יותר מ -1,000 חולים".

חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון מסרה כי כבר במחצית הראשונה של 2019 יגיעו העדשות לשוק

העדשות החדשות יהיו ראויות לשימוש יעד 14 יום, אך ארגון ה-FDA הזהיר את המשתמשים שלא לישון איתם ולא לחשוף אותם למים.

לצד ההתלהבות הרבה ישנם כאלה שמפקפקים בבריאות של עדשות המגע החדשות. ראבי גואל המומחה הקליני של האקדמיה האמריקנית לרפואת עיניים, אומר כי מדובר בטכנולוגיה מעניינת, והוסיף כי יש לו חששות כשמדובר בחשיפה מוגזמת לשמש, דבר שעלול לגרום לאנשים לסבול מפגיעה בעין.

"אני ממליץ על שימוש במשקפי שמש טובות כדי להימנע מנזקים בלתי הפיכים", סיים ראבי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר