הקרב על בית שמש

'דגל התורה' תתמוך במשה אבוטבול? זו התמורה שתקבל

עוד בטרם נפלה ההכרעה ב'דגל התורה' בשאלת ההתמודדות על ראשות העיר בית שמש, אם בסופו של דבר יוחלט לתמוך במשה אבוטבול - זו התמורה שהסיעה הליטאית צפויה לקבל (חדשות, חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ב'דגל התורה' טרם נפלה ההכרעה האם להריץ מועמד מטעמם לראשות העיר בית שמש מול ראש העיר המכהן משה אבוטבול. לקראת ההכרעה 'כיכר השבת' עושה סדר בכל המתרחש סביב הבחירות בעיר וחושף לראשונה מה התמורה שתקבל 'דגל התורה' אם תתמוך במשה אבוטבול לראשות העיר.

בפוליטיקה החרדית ממתינים להכרעת התנועה הליטאית, לאחר שלכל ברור כי להחלטה משקל מכריע לאופן בו יתנהלו הבחירות בבית שמש. כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", הדעות בצמרת המפלגה הליטאית חלוקות והכל ממתינים להכרעתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

בכירים במפלגה ניסו להביא להכרעה על תמיכה במועמד 'דגל התורה' שמוליק גרינברג אלא שאלו נתקלו בהתנגדות רבנים בכירים בעיר שתמהו: "מדוע לחלק את העיר השסועה בלאו הכי, בעוד אנו מרוצים מהמצב הקיים?". אותם רבנים הוסיפו בשיחות פנימיות: "לרוץ בשני ראשים חרדים המשמעות להכתיר חילוני שיתמודד לראשות ויקבל את ה-47% של הציבור הכללי. יש דאם חרדי שמסוגל לקחת את האחריות הזו על כתפיו?".

בשיחה עם 'כיכר השבת' מבטיח ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול כי בשום קונסטלציה לא יפרוש מהמרוץ: "אני מקבל מסרים חיוביים מראשי ישיבות, רבנים ואדמו"רים. מה יספרו לגדולי ישראל שגרמתי לחילולי שבת?! שמנעתי תקציבים לחרדים?! קבעתי רוטציה עם מישהו?!".

אבוטבול מוסיף בנימה של כעס: "הרצת מועמד חרדי מולי תהיה חילול ה' עצום. בליכוד פונים אליי במבוכה ובתמיהה למה צריך להריץ מועמד חרדי נוסף?".

אם היו רגעים בהם ניתן היה לעשות חישובים ולרקום דילים שיגרמו לפרישת אבוטבול והתקפלות ש"ס הרי שכעת העסק נמנה וגמור. בש"ס כבר החלו להשקיע בקמפיין מאסיבי לבחירתו של אבוטבול. בכיר בש"ס אומר ל'כיכר השבת' כי "זה אל חזור. אבוטבול יתמודד בתמיכת מועצת חכמי התורה - עד הסוף".

באשר לרבני העיר בית שמש נראה כי רבנים ליטאים בכירים לא ששים לצאת לקרב מול אבוטבול ונוח להם במצב הקיים. רבנים בכירים כמו הרב קורנפלד, הרב גולדשטיין והרב נתן קופשיץ תומכים באופן מוצהר בהשארתו של אבוטבול לקדנציה נוספת. לעומת זאת הגאון הרב דינקל מהרבנים הבכירים בעיר תומך במועמדותו של שמוליק גרינברג לראשות העיר.

במידה ו'דגל התורה' תתמוך באבוטבול הרי שהדרישות במשא ומתן הקואליציוני יהיו גבוהות. בכיר בעירייה אומר בשיחה ל'כיכר השבת' כי מלבד תמונת מצב קיימת התנועה צפויה לקבל גם את מ"מ ראש העיר ותיקים נוספים.

הערכה היא כי ל'דגל התורה' יתווספו שני נציגים נוספים לאור הגידול בעיר. אלו יקבלו את תיק התעסוקה והביטחון. סגן נוסף לה תהיה זכאית בית שמש בשל כך שתעבור את רף ה-200 אלף תושבים ילך ככל הנראה לליכוד שהבטיחו את תמיכתם באבוטבול.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', 'שלומי אמונים' ההולכת יד ביד עם 'דגל התורה' דוחקת את התנועה הליטאית להגיע להחלטה מהירה כדי להבין היכן הדברים עומדים. באשר למו"מ הקואליציוני אומר בכיר ב'שלומי אמונים' כי לא יהיה מצב שייקחו את המפלגה כמובן מאליו: "אין לנו עניין להתערב בהכרעות פנימיות שאמורות להתקבל ב'דגל' התורה'. אך בכל החלטה שתתקבל אנחנו נהיה שחקן מרכזי ונדרוש את שמגיע לנו".

"במציאות של העיר בית שמש, החצויה בין חרדים לחילונים שמצביעים באופן כמעט אוטומטי, מהווה הציבור החרדי את לשון המאזניים בעיר, כך שכל ראש עיר ייבחר קודם כל לפי התמיכה של הציבור החרדי. אך באם הציבור החרדי ילך בשני ראשים, הרי שהכתרת ראש עיר חילוני מובטחת", מתריעים עסקנים בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר