הובהל לניתוח ראש וניצל

פעוט נפל במדרגות - ובבית החולים זיהו: "דימום מוחי"

זיהוי מהיר של אח רפואי גילה סימנים מחשידים בהתנהגותו של תינוק בן שנה שנפל קודם לכן בחדר המדרגות. להורים ההמומים לא נותר אלא לצפות בהחייאה מהירה - ובניתוח שהצליח (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התינוק בחיק האחות, לאחר נס ההצלה (צילומים: דוברות 'מעייני הישועה')

למיון ילדים במרכז הרפואי מעיני הישועה הגיע במוצאי שבת זוג צעיר, חרדי, עם תינוקם בן השנה שנפל בצהרי היום בחדר המדרגות, וזיהוי מהיר של האח הרפואי כי התינוק לקה בדימום מוחי מנע אסון חמור.

אף שהילד היה תחילה חיוני ופעיל, הוריו הגיעו לבדיקות בגלל שהקיא, מה שעורר את חשדם. באותה עת, אושי שלומוביץ, האח שהיה אחראי המשמרת במיון ילדים ובכובעו השני הינו גם מנכ"ל ארגון הצלה, היה עסוק בבדיקת ילד אחר, אלא שלפתע הוא הבחין בזווית העין בסימנים חשודים על התינוק שנפל במדרגות והמתין לבדיקה.

מאחר והוא היה נראה לו אפטי, בירר האח עם ההורים את סיבת הגעתם, וכשהבין שזה בשל נפילה, לקח את הילד מיידית ורץ איתו לחדר ההחייאה, תוך כדי שהוא כבר מזהה סימנים המראים על דימום מוחי ודופק אטי, זאת אף שלכאורה התינוק היה נראה בסדר כלפי חוץ.

"ההורים", מתאר שלומוביץ', "היו המומים, ולא הבינו מדוע צריך החייאה ומדוע מזעיקים רופא מרדים", אך באותו זמן רופאת הילדים ד"ר שני לוין בלושטיין והאחות אתי אורלנצ'יק, יחד אושי שלומוביץ, כבר החלו ביחד עם האחר בביצוע הנשמה לפעוט.

מנהלת המיון ד"ר אלכס גלייזר הוזעקה מביתה באופן בהול, והמשיכה יחד עם שאר הרופאים לייצב את מצבו של הילד והכינו אותו להעברה לבית חולים אחר, לניתוח ראש בהול, בשביל לעצור את הדימום המוחי. ואכן, הילד פונה בניידת טיפול נמרץ לניתוח ראש, שהציל את חייו.

לאחר מספר ימים, הגיעו הוריו הנרגשים של הילד להודות לצוות המיון על הזיהוי המהיר והטיפול המקצועי להם בנם זכה, ושברוך ה' בזכותו חייו ניצלו.

ד"ר אלכס גלייזר, מנהלת המיון, מוסיפה: "בזכות ההיענות המהירה הקיימת במיון הילדים, זכינו להציל את חייו של הילד ולתת לו את הטיפול המקצועי ביותר", ובמרכז הרפואי שבים ומתריעים, כי "במקרה של נפילת ילד מגובה, או במכת ראש, מומלץ לבוא להיבדק באופן מיידי, כדי למנוע אסון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר