טרור העפיפונים: כ-100 דונם חיטה נשרפו

שדה חיטה עלה באש בעוטף עזה לאחר שהפלסטינים הטיסו אליו עפיפונים שבקצותיהם אש בוערת. בשבוע האחרון השתמשו הפלסטינים בעפיפונים רבים כדי לגרום נזק (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עפיפון בוער, ארכיון (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

נמשכת מתקפת העפיפונים הבוערים מרצועת עזה לשטח ישראל: ארבעה עפיפונים שאליהם חוברו חפצים בוערים הועפו היום (ב') מעזה לעבר שדה חיטה במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים בנפש, אולם העפיפונים הבוערים גרמו לנזק גדול - ולפי ההערכה עלו בלהבות 100 דונמים של חיטה.

חקלאים באזור שהבחינו בעפיפונים מיהרו להגיע לשדה החיטה וכיבו את האש באמצעות טרקטורים וצינורות מים. במקביל הוזעקו למקום צוותי כיבוי אש שסייעו בהשתלטות על הלהבות.

עפיפוני טרור

ברקע הפגנות "צעדות השיבה" על גדר הגבול מדי יום שישי, נשלחו באחרונה לעבר ישראל עשרות עפיפונים בוערים משטח הרצועה. במקרה קודם גרם עפיפון כזה לשריפה של 200 דונמים של חורש טבעי ביער בארי.

חקלאי שמתגורר בעוטף עזה אמר ל-ynet: "אנחנו מתמודדים עם תופעה חדשה, הרסנית ומסוכנת שתופסת תאוצה. כמעט מדי יום אנחנו רואים את העפיפונים 'טסים' לעברנו. אנחנו עוקבים אחריהם כדי לראות שהם לא נוחתים בשדות בדיוק עכשיו בתקופה של הקציר, וכאשר הכול יבש ומתלקח בשניות. בשביל הרבה מאוד אנשים זה נראה כמו גימיק, אבל עבורנו זה איום של ממש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר