לאור המתיחות

דיווח: ישראל ביקשה מרוסיה לא לספק S300

על פי דיווחים בתקשורת העולמית, ישראל ביקשה ממוסקבה שלא לספק לאסד את טילי ה-S300 המתקדמים למרות ההצהרות הרוסיות כי ייתכן ויספקו אותם לסורים (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
משגר של טילי S-300 (צילום: שאטרסטוק)

דיפלומט רוסי אומר כי ישראל פנתה לרוסיה בבקשה לא לספק לנשיא הסורי בשאר אסד את מערכת הההגנה האווירית המתקדמת מדגם S-300. בישראל מסרבים להתייחס לפי שעה לדיווח זה בסוכנות הידיעות 'רויטרס'. זאת כזכור לאחר ההצהרה הרוסית כי לאחר התקיפה בסוריה אין להם בעיה מוסרית להעביר את המערכת לידי הסורים.

בדיווח בעיתון הרוסי "קומרסנט", צוטטו מומחים שאמרו שישראל צפויה להגיב באופן שלילי להחלטה לספק את הטילים ועשויה להפציץ את האזור שבו יוצבו שכן הם מגבילים מאד את יכולותיו של חיל האוויר הישראלי בסוריה.

מוקדם יותר אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי ארצו עדיין לא קיבלה החלטה בנוגע להעברת המערכת לסוריה. לברוב הוסיף כי "כשתתקבל החלטה, רוסיה לא תשמור אותה בסוד". לפי דיווח בעיתון "קומרסנט", רוסיה עשויה להתחיל לספק את המערכת לסוריה בעתיד הקרוב.

בשבועות האחרונים מצאה עצמה רוסיה עומדת במרכז העימות המתוח בין ירושלים לטהרן ברקע התקיפה המיוחסת לישראל בשדה תעופה במחוז חומס בסוריה, שבמהלכה נהרגו שבעה אנשי צבא איראנים זאת לצד הכוחות הסורים והרוסיים בבסיס שלא נפגעו כלל בתקיפה.

דוברת משרד החוץ במוסקבה אמרה כי תקיפת בסיס T4, שיוחסה כאמור לישראל, הביאה להחמרת האי-יציבות בסוריה. בירושלים לא עמדו מנגד וגורם מדיני אמר אז בתגובה כי "ההתבססות האיראנית בסוריה היא האחראית להחרפה".

מאחורי הקלעים, בכירים דיפלומטים בישראל וברוסיה ניסו להנמיך את גובה הלהבות. "יש מדד אחר ליחסינו עם רוסיה ולמדיניות ההדדית של מניעת חיכוך", אמר באחרונה גורם ישראלי בכיר. "המדד הוא האם הרוסים יפנו את מערכות ה-S-400 שלהם בסוריה לעבר מטוסינו, שיטוסו במרחב".

מערכת S-300 היא יעילה ומתקדמת יותר מכל מערכת טילי נ"מ אחרת שנמצאת בידי הסורים כיום. המערכת הזאת יודעת ליירט לא רק מטוסים אלא גם טילים בליסטיים ואולי גם טילי שיוט, בטווחים של מעל 150 קילומטרים ובגובה רב. זה זמן רב שישראל מונעת את מכירת המערכת לסוריה ובירושלים שואפים להמשיך במצב זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר