פסקת ההתגברות

'הבית היהודי' באולטימטום לראש הממשלה

מפלגת 'הבית היהודי' הציבה אולטימטום לראש הממשלה לפיו אם בתוך עשרה ימים פסקת ההתגברות לא תעלה להצבעה הרי שח"כי הסיעה לא יצביעו עם הקואליציה (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר נפתלי בנט (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

'הבית היהודי' באולטימטום לראש הממשלה: אם בתוך עשרה ימים פסקת ההתגברות - שתגביל את כוחו של בג"ץ בפסילת חוקי הכנסת - לא תעבור בוועדת שרים לענייני חקיקה, הרי שהסיעה לא תצביע עם הקואליציה.

בבית היהודי הסבירו כי "נענינו אמש לבקשת ראש הממשלה לדחות בשבוע את ההצבעה על פיסקת ההתגברות, על מנת להעמיק בנושא וללבן אותו. עם זאת, סיעת הבית היהודי נחושה להעביר את פיסקת ההתגברות, המהלך החוקתי החשוב מזה 25 שנה.".

לדבריהם: "זהו הבסיס למשילות, להוצאת המסתננים הבלתי חוקיים ולמאבק אפקטיבי בטרור. אסור להחמיץ הזדמנות היסטורית להשבת האיזון בין הממשלה לבין בג״צ שחרג מסמכותו".

"על כן", איימו במפלגה, "אנו מודיעים שמיום ראשון, 06 במאי, בעוד עשרה ימים, אם החוק לא יעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה, חברי הכנסת של הבית היהודי לא ישתתפו יותר בהצבעות עם הקואליציה".

בתוך כך, בליכוד זועמים על 'הבית היהודי' שלדבריהם תדרכו כי נשיאת העליון אסתר חיות סרבה להיפגש עם נתניהו לפני שהחוק ירד מסדר יומה של ועדת שרים לענייני חקיקה.

גורמים בליכוד אמרו כי "שוב ספין של הבית היהודי שלא מחמיצים הזדמנות לעוות את העובדות ולירות בתוך הנגמ"ש. בישיבת ראשי הקואליציה האחרונה סוכם שמיד לאחר יום העצמאות ראש הממשלה ושרת המשפטים ייפגשו עם נשיאת בית המשפט העליון.

"כיוון ששרת המשפטים טסה לחו״ל עד סוף השבוע, הפגישה עם נשיאת העליון נדחתה ליום ראשון ולכן גם ההצבעה נדחתה. זאת הסיבה לדחייה ולא שום סיבה אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר