נוכלות דיגיטלית

פלסטיני שניהל אתר הונאות בינלאומי נעצר

במסגרת ההגנה על חברות וחשבונות בנק מפני פגיעות ברשת, נעצר חשוד, בחשד לניהול אתר אינטרנט בינלאומי המשמש להונאות באמצעות כרטיסי אשראי (חדשות משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יחידת הסייבר של להב 433 עצרה הבוקר (שלישי) חשוד לחקירה באזהרה בחשד לביצוע עבירות של הונאה בכרטיסי חיוב, קבלת דבר במרמה וכן עבירות נוספות. החקירה מתנהלת ביחידת הסייבר בלהב 433, בשיתוף פעולה בין לאומי בין גורמי אכיפה שונים ברחבי העולם ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

על פי החשד, החשוד, אזרח פלסטיני תושב חברון (33), עסק בניהול אתר אינטרנט בינלאומי בו קיים פורום העוסק בעיקרו בהונאות שונות בכרטיסי אשראי. מדובר כיום באחד הפורומים המשמעותיים באינטרנט בתחום עבירות הונאה בכרטיסי אשראי ורשומים בו כ-200,000 משתמשים.

האתר הקיים ברשת משמש כפורום המהווה במה לביצוע פעילות פלילית באינטרנט בדגש על עבירות הקשורות בסחר והונאה בכרטיסי אשראי ופורסמו בו שלא כדין פרטיהם של מעל כ-800,000 כרטיסי אשראי שכל אדם יכול להשתמש בהם כרצונו לביצוע רכישת מוצרים ברחבי העולם.

החשוד יובא בשעה 14:00 לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון להארכת מעצרו.

המשטרה מפרסמת את המלצותיה למניעת גניבת נתוני כרטיס אשראי. ראשית, יש להימנע ממסירת המספרים המופיעים על כרטיס האשראי למי שאינו מוסמך לכך. יש לבצע מעקב על פירוט התשלומים הנשלח על ידי חברת האשראי ולדווח ללא דיחוי על כל תשלום שאינו מוכר. יש להימנע ממסירת פרטי הכרטיס באתרים שאינם מוכרים. יש לשים לב האם האתר מאובטח. באתר מאובטח בדרך כלל מופיע סמל של מנעול ירוק וכתובת האתר מתחילה באותיות https.

אם קבלתם מסרון חשוד המבקש לעדכן פרטי תשלום, יש לוודא זאת מול החברה השולחת ולא לעדכן דרך הלינק פרטי תשלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר