פגישה ספרדית דרמטית • חשיפה

קץ הפילוג הספרדי: הגר"י יוסף, הגר"ש עמאר ודרעי נפגשו

הראשונים לציון הגר"י יוסף והגר"ש עמאר נפגשו במשותף עם השר אריה דרעי והגיעו להסכמות: תם עידן הפילוג הספרדי • כל הפרטים על המפגשים החשאיים שהובילו לשלום • פרסום ראשון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' באייר תשע"ח | 24.04.18
הגר"י יוסף, דרעי והגר"ש עמאר (צילום: כיכר השבת)

חשיפה דרמטית ובלעדית: לאחר למעלה מחמש שנים של קרע גדול בציבור הספרדי, מאז הבחירות לרבנות הראשית לישראל, אותו ניסו במרוצת השנים לאחות, שוב ושוב, מתקדם הערב צעד משמעותי, כהמשך ליוזמת השלום שהחלה על שולחנו של הנגיד אייל משיח - הערב (שלישי) הוא מגיע לסיומו המוחלט, בפגישה משולשת ודרמטית במיוחד - כך נודע ל"כיכר השבת".

הערב, מהלכים שהתנהלו על פני חודשים ארוכים, יוצאים לאור בפגישה פומבית ומאחדת בין הראשון לציון הגר"י יוסף לראשל"צ הגר"ש עמאר בהשתתפות יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

לפני כשנה, קיבל משיח את ברכת הדרך ליוזמה מנשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן, ופתח במסע של מפגשים עם כל הצדדים כשחברי מועצת חכמי התורה חיזקו את ידו לא להרפות עד שהשלום יצא לדרך. משיח אמר לרבנים שוב ושוב כי "שלום הבית אצלנו הוא צורך חיוני מאין כמותו".

על פי המידע שהגיע לידי "כיכר השבת", בסוף השבוע שעבר נועד יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי עם הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר לפגישה חשאית שנמשכה למעלה משלוש שעות.

במהלך הפגישה סיכמו הרב עמאר ודרעי לשים מאחוריהם את העבר והמחלוקת ולחדש את מערכת היחסים ביניהם, שתהיה הדדית וישירה. בכך למעשה הכריזו השניים על סיום המשבר החריף שפרץ לאחר הבחירות לרבנות הראשית.

אלא שבכך מהלך השלום לא הושלם.

בסיום הפגישה עם הגר"ש עמאר, נועד השר דרעי עם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, במשך שעה ארוכה, בכדי לסיים את המשבר והמתיחות גם בין הרבנים.

הערב, כאמור, נפגשים הראשונים לציון - הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי שלמה עמאר יחד עם השר אריה דרעי ויכריזו, גם הם, במשותף, על תום המשבר בציבור הספרדי.

כינוס הרבנים בבית הנגיד אייל משיח (צילום: נפתלי לרר)

ל"כיכר השבת" נודע כי הפגישה תתקיים בבית בנו של הגר"י יוסף, הגאון רבי עובדיה יוסף, חתנו של הגר"ש עמאר.

כמו כן, בניסיון ללכת על מהלך דרמטי ורחב יותר, הגר"ש עמאר נפגש בסוף השבוע עם ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז, ועדכנו על המהלך הדרמטי שהתבשל בחודש האחרון.

ל"כיכר השבת" נודע כי בכדי שלא לאפשר לגורמים שונים - מכל הצדדים - להכשיל את השלום הדרמטי והכה מיוחל, המקורבים לא נחשפו למהלך ולפגישות, ורובם שומעים על כך רק כעת עם הפרסום ב"כיכר השבת".

יצוין כי בניגוד לניסיונות קודמים, דרעי ניהל את המשא ומתן לבדו, ללא יועציו, וזאת בכדי למנוע הדלפות לתקשורת וכן למנוע ניסיונות של אי אלו מקורבים לטרפד את המהלך.

הפגישה הערב של הראשונים לציון ודרעי, כאמור, מהווה המשך ליוזמה שהחלה בפגישה הדרמטית בערב יום כיפור בביתו של הנגיד אייל משיח בפתח-תקווה, בין נשיא המועצת וראש הישיבה הגר"ש כהן, הגאון רבי מאיר מאזוז והראשל"צ הגר"ש עמאר.

אז היה מדובר במפגש פסגה ראשון בין הרבנים, הגר"ש כהן והגר"מ מאזוז, שהתקיים לאחר מספר שנים של מתיחות גדולה בין הרבנים, זאת בהמשך ליחסים החמים בין נשיא המועצת לגר"ש עמאר.

לפני חודש ימים נפגש משיח עם יו"ר ש"ס אריה דרעי בשדה התעופה בן גוריון ודרעי הודה לו על מאמציו. במעמד הקבלת פני רבו בחול המועד, שיגר הגר"ש עמאר את משיח כשליחו האישי למעמד, ובכך נמשך הקשר הישיר לאורך כל הדרך במעורבותו הישירה של משיח ובברכת הרבנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר