היסטוריה דיפלומטית

השגריר - בוגר ישיבה, ובפתח: מזוזה כשרה

כאקט של מחווה כלפי ישראל, החליטו האמריקנים לקבוע מזוזה במעמד פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים. את הרעיון לקביעת המזוזה הגה השגריר דיויד פרידמן, בוגר ישיבה (בארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שנים רבות חיכו בישראל לרגע הזה, העברת השגרירות האמריקנית לירושלים - והנה זה קורה. ב-14 במאי תועבר השגרירות למבנה הקונסוליה בירושלים, שהותאם במיוחד לכך בחודשים האחרונים ועבר שיפוץ כללי וכן סידורי ביטחון שונים. בשגרירות החדשה תוצב, בפעם הראשונה בשגרירות זרה, מזוזה יהודית כשרה.

על פי הדיווח בערוץ 20, האמריקנים החליטו, כאקט של מחווה כלפי ישראל, כי במעמד פתיחת השגרירות תקבע מזוזה במקום. את הרעיון לקביעת המזוזה הגה השגריר דיויד פרידמן, יהודי אורתודוכסי שלמד בישיבה בבחרותו המוכר באהבתו הגדולה לתורה ומצוות.

בשלב זה עדיין לא ברור מי יכובד בקביעת המזוזה. לכשתוצב המזוזה, השגרירות האמריקנית תהיה הראשונה מבין כלל השגרירויות הזרות שבפתחה תוצב מזוזה.

השגריר פרידמן ונכדו החרדי (מתוך ynet)

פרידמן ידוע בגאוותו היהודית ובמהלך חג הפסח האחרון נצפה בכותל המערבי במעמד ברכת הכוהנים המסורתית מברך יחד עם נכדו את עם ישראל, כמו"כ נצפה אופה מצות בכפר חב"ד לפני החג.

השגריר ידוע כ'חובב ירושלים' מושבע ובדברים שנשא בכנס מרכז בגין למורשת מול עשרות שגרירים אמר: "ירושלים היא מודל לעולם כולו לדו קיום. אני זוכר את הוריי בוכים מול הטלוויזיה ב-1967. התוצאה הייתה שחגגתי בכותל בר מצווה. אני מקווה שצעירים יהודים ובעיקר ילדים יתחברו לשורשים היהודים ולשורשים בישראל. אני מאמין שהיחסים בין ישראל לארה"ב יתחזקו שכן ארה"ב מפיקה רווח מהיחסים עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר