משרד החינוך הבריטי: ישיבת חב"ד - ברמה חינוכית נמוכה

מגמת ההתערבות של הממשל הבריטי בתכני הלימוד החלה לתת את אותותיה, וכעת, לאחר ביקורת במוסדות, היא מחווה את דעתה על "ישיבה קטנה ליובאוויטש - לונדון" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ישיבה קטנה ליובאוויטש בלונדון (צילום מסך מתוך Google Maps)

לאחר שדווח ב'כיכר השבת' על החשש החרדי המתערבות ממשלתית בתכני הלימוד, הדברים מומחשים בחוות דעת בנוגע לישיבת חב"ד בלונדון.

כזכור, OFSTED - המשרד הממשלתי לאיכות החינוך בממלכה, דרש להכניס לסדר יומם של המוסדות תכנים שאין רוח חכמים נוחה מהם, הכוללים בין היתר "חינוך לסובלנות והכלה" של מושגים וגופים אסורים ופסולים.

על פי החלטת המשרד, מוסדות חינוך שלא ישתפו פעולה עם התכניות החדשות, ייאלצו להיסגר - ואם ימשיכו לפעול, מנהליהם עשויים להישלח לכלא.

צעדים נוספים שננקטים על ידי השלטונות, הם בדיקות מפרכות שיש לערוך לכל עובדי מערכות החינוך, מילוי טפסים רבים והיד עוד נטויה.

הבשורות הקשות האלו גרמו למהומה, וישנם מנהיגי קהילות שאף צוטטו כאומרים שיעזבו את בריטניה בשל כך, אך לאחר מספר פגישות בין מנהיגים יהודיים לאישי ממשל, נראה כי הגזירה חלפה.

אך כעת, פרסם OFSTED את דעתו בנוגע ל"ישיבה קטנה ליובאוויטש - לונדון", השוכנת בשכונת גולדרס גרין, ישיבה שנוסדה כבר בשנות ה-60 - כך עולה מדיווח באתר JC.

לפי המשרד, "הסטנדרטים של המוסד נמוכים, בעיקר משום שלאנשי חינוך רבים בישיבה אין את הכישורים והידע הנדרשים כדי ללמד תלמידים בעומק גדול יותר".

יצוין, כי לצד פירוט של תוצאות הבדיקה בתחום לימודי החול, זכתה הישיבה לשבחים בעניין לימודי הקודש. לפי המשרד, מדובר בסביבה המעודדת פיתוח רוחני ומורלי באווירה תומכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר