מבצע 'זמר נוגה'

פוטין לנתניהו: רוסיה והסורים מצאו את גופת זכריה באומל

"אנשי הצבא שלנו והסורים הם אלה שאיתרו את הגופה", כך אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישתו עם נתניהו, שהגיב: "סיפרתי למשפחות על פעולות החיילים שלך - הם נשארו פעורי פה" (אקטואליה)

(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אישר היום (חמישי) בפתח פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ארצו הייתה מעורבת בהשבת שרידי גופתו של זכריה באומל, שנעדר מאז הקרב על סולטן יעקב.

"כפי שאתם יודעים אנשי הצבא שלנו והסורים הם אלה שאיתרו את גופתו", אמר פוטין, שהוסיף כי מדובר בצעד חשוב, שכן כעת קרובי משפחתו יוכלו להניח זר על קברו, כלשונו.

פוטין ביקש מנתניהו, "מסור בבקשה דרישת שלום למשפחתו". ובהמשך חשף פוטין: "היום אנחנו נעביר לכם גם שרידים של זכריה באומל בטקס על ידי משרד ההגנה".

נתניהו הודה לפוטין. "ביטאת את המחויבות הרוסית לנעדרים בכלל העולם. לפני שנתיים פניתי אליך בבקשה אישית - שתעזור לנו למצוא את השרידים של החיילים, כולל את זכריה באומל, מתוך השותפות הגדולה לערכים של רעות לוחמים ואחוות לוחמים".

מפקד "זמר נוגה" מספר על הרגע הדרמטי של מציאת הגופה (צילום: דובר צה"ל)

"אתה נענית מיד. אמרת שאתה תפעל באופן אישי. אתה הפעלת את אנשיך שעשו עבודה יוצאת מן הכלל, ולפני ימים אחדים הבאתם לנו את זכריה באומל ז"ל לארץ, והוא ייטמן בירושלים היום בלילה".

נתניהו הודה לו. "אני רוצה להודות לך ידידי, בשמי ובשם עם ישראל על מה שעשית, על הידידות האמיצה בינינו, שהיא חשובה מאוד למדינתנו, היא חשובה מאוד ליחסים בינינו, אבל אני חושב שכאן היא מתעלה ומביאה לידי ביטוי ערך משותף גדול שמאחד את שני העמים שלנו. אני מבקש להודות לך בשם עם ישראל כולו. תודה לך".

ראש הממשלה סיפר לנשיא רוסיה, "כשסיפרתי לבני משפחתו של באומל על ההחלטה שלך ושחיילים רוסים עשו פעולות תוך כדי סיכון חיים הם התרגשו והיו פעורי פה".

נתניהו המריא למוסקבה עם ראש אמ"ן, האלוף תמיר היימן, ראש המוסד יוסי כהן, ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז, ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת, המתאם לענייני שבויים ונעדרים ירון בלום, המזכיר הצבאי אבי בלוט ואת אנשי לשכתו.

ביקורו של נתניהו ברוסיה תהיה קצרה, שכן הוא מעוניין לשוב ארצה במהירות ולהשתתף במסע הלווייתו של זכריה באומל, שתתקיים הערב בשעה 19:00 בהר הרצל שבירושלים.

(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר