מעלה אדומים

צפו: הילדים הפגינו נגד ראש העיר בני כשריאל

ילדים חרדים המתגוררים בעיר מעלה אדומים הפגינו נגד ראש העיר בני כשריאל, בטענה כי הוא לא מקצה להם מקום ללימודים, מה שמצריך מהם לנסוע מידי יום לירושלים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

מאות ילדים למשפחות חרדיות המתגוררות במעלה אדומים, הגיעו להפגין היום (ראשון) מול מבנה העירייה, במחאה נגד ראש העיר, בני כשריאל.

לטענת המארגנים, ראש העיר מסרב להקצות להם מבנה ראוי או שטח שישמש למבנה לימודים ראוי לילדים, שחלק מהם נאלצים לנסות מידי יום לירושלים.

על פי הטענה, בעיר קיימים מבנים רבים של מבני חינוך שבנייתם מומנה ע"י משרד החינוך והוסבו ע"י העירייה לפעילויות שונות - דבר הנוגד באופן מוחלט את מדיניות משרד החינוך, מאחר וכל עוד יש צורך להשמישם למטרת חינוך, אין העירייה רשאית לפעול אחרת.

לציבור ההורים המדובר אין כל מענה חינוכי ורוחני הולם במסגרות הקיימות בעיר ולכן רובם נאלצים במשך שנים רבות להסיע מדי יום ביומו את בניהם ובנותיהם לירושלים, דבר הכרוך בהוצאות כספיות ובנסיעה ארוכה ומייגעת שגוזלת זמן רב, דבר שאין לו שום הצדקה והגיון.

במצב הנוכחי, עשרות ילדים נאלצים לנסוע מדי יום ללמוד בירושלים, וכמאה ילדים נוספים תקועים ללא מקום לימודים נורמלי. מאחר וכך הוחלט לקיים את הלימודים מדי יום מול מבנה העירייה, עד אשר יימצא פתרון.

מעיריית מעלה אדומים נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "חדשות לבקרים מגיעים לעירייה פניות להקמת מוסדות חינוך שונים למגזר החרדי. מגזר זה מגוון מאוד והמשנה החינוכית של כל ארגון בתוך המגזר היא ייחודית רק לו והארגונים והעמותות השונים אינם מוכנים ללמוד באותו מוסד עם חרדים מתנועה אחרת".

"עיריית מעלה אדומים סייעה בהקמת בית ספר מוכר שאינו רשמי לטובת התושבים. ביה"ס תורני יצחקי הפועל במבנה ביה"ס ענבלים לשעבר, מספר התלמידים בו נמוך וניתן להוסיף לו למעלה מ: 200 תלמידים. אין אפשרות לעירייה לספק מבנים לכל פיצול ופיצול אידאולוגי בתוך המגזר".

"לפיכך הוצע בעבר לזרם "נוות ישראל" להראות יכולת ולהקצות להם קרקע שיבנו מבנה לביה"ס באזור התעשייה".

"במקרה זה ביה"ס החרדי תורני יצחקי שפועל במבנה קיים( ביה"ס ענבלים) מבנה מכובד, ראוי, עם אולם ספורט, מגרשי ספורט ומתקנים ועבר שיפוץ שנתן בעבר מענה ל: 400 תלמידים היום לומדים בו רק 190 תלמידים ולפיכך העירייה הציע ל:נוות ישראל" לעבור למבנה ביה"ס זה שכן יש בו מקום לתלמידים רבים נוספים ואף הוצע להם להקים הנהלה משותפת"

"הצעת העירייה נתקלת שוב ושוב בסירובם בשל מחלוקות מגזריות ופוליטיות. יתרה מכך, כיום "נוות ישראל" נמצאת על קרקע פרטית שלא שייכת לעירייה, במבנים לא תיקניים ואין העירייה יכולה לקחת אחריות על מיבנים שנמצאים על קרקע שלא שלה ובסופו של דבר יצטרכו להתפנות ממנה. משום כך, ההצעה של ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, ומערכת החינוך לשלבם במבנה ביה"ס ענבלים לשעבר היא הפתרון הטוב ביותר למען בטיחותם ולמען המשך לימודים ראוי ותקין".

"כמו כן, עקב בעיות ביטחוניות נדרשה העמותה לבנות קיר מגן גבוה יותר מהגדר הקיימת. העמותה מתעלמת מכך ומבקשת להכניס למגרשה מבנים יבילים החדירים לקליעים דבר מסוכן ולא בטיחותי".

"גם אין אפשרות להתיר להם מבנים ניידים מאחר ויש חשש שהקרקע עליה הם עומדים היא רכוש של פלסתינאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר