מהחינוך ועד התרבות

קרב פנים-ליטאי על התפקידים הנחשקים בעיריית ירושלים

זה מול זה מתמודדים טובי עסקניה של 'דגל התורה', על מספר תפקידים בכירים בספרא, והקרב מגיע עד לצמרת הבכירה של המפלגה. וגם, מה קורה עם הסגנות שהובטחה לש"ס? כל הפרטים (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
עיריית ירושלים. ארכיון (צילום: Michal Fattal/ Flash90 )

פרסום ראשון: הקרב הפנימי במפלגת 'דגל התרה', על תפקיד 'מנהל האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים' - מתלהט. 'כיכר השבת' חושף את מאחורי הקלעים בקרב היצרי במפלגה הליטאית סביב התפקיד הנחשק. וגם, מדוע הסגנות שהובטחה לש"ס באגף לחינוך חרדי במסגרת ההסכם הקואליציוני, עדיין לא קודמה.

כזכור, לפני כעשרה חודשים, סיכמו 'דגל התורה' וש"ס, השותפות הבכירות בקואליציה של ראש עיריית ירושלים משה ליאון, על חלוקה ביניהם של התפקידים הבכירים באגף חינוך חרדי, זאת מלבד פיצול התיק הבכיר בין 'דגל' לש"ס בו מחזיקים בתחומי אחריות שונים אברהם בצלאל וישראל קלרמן.

על פי הסיכומים, תפקיד מנהל אגף חינוך חרדי יועד ל'דגל התורה' בתום כהונתו של המנהל המיתולוגי איתמר בר עזר והסגנות יועדה לש"ס. אלא שעבר חודש מאז פרש בר עזר באופן רשמי מתפקידו, ועדיין לא מונה לו מחליף.

הסיבה לעיכוב נעוצה בקרב פנימי המתנהל בתוך 'דגל התורה' בשאלה מי יאייש את התפקיד היוקרתי, זאת לאחר שמבין כלל המתמודדים לתפקיד, שניים כפי הנראה הגיעו לקו הגמר, במבחנים המקצועיים הנדרשים לתפקיד הנחשק.

המועמד הראשון הוא יוסף רוטנברג, איש חינוך, מנהל תלמוד תורה בקרית אתא, שניגש למכרז גם בסיבוב הקודם. המועמד השני הוא המשנה לראש עיריית בית שמש, שמוליק גרינברג.

משה ליאון ומשה גפני. ארכיון (צילום: יעקב כהן)

בשלב זה, ראש העיר משה ליאון המחזיק בזכות הצבעה בישיבת הוועדה שתקבע את זהות המועמד, לא מתערב, ומשאיר את ההחלטה למפלגה החרדית.

בכיר בספרא אומר ל'כיכר השבת' כי מדובר בשני מועמדים ראויים וכי אין עדיפות של מועמד אחד על משנהו, המועמדים הגיעו לקו הגמר בזכות מקצועיותם וכישוריהם ולא בשל קשרים או פרוטקציות.

למרות זאת, ל'כיכר השבת' נודע כי מדובר במאבק בין בכירים ב'דגל התורה' המעוניינים בקידומו של רוטנברג, לבין הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, המעוניין במינויו של גרינברג לתפקיד.

עד אז, בש"ס הרוחות לא שקטות, זאת בשל הבטחה אותה קיבלו למנות נציג מטעמם לתפקיד סגן מנהל האגף, כאשר נכון לעכשיו אפילו לא הוצא מכרז על התפקיד. בעבר דווח ב'כיכר השבת' כי את התפקיד מייעדים במפלגה ליהושע עמרם.

במקביל, עיריית ירושלים פתחה במכרז על תפקיד נוסף באגף לחינוך חרדי המיועד אף הוא ל'דגל התורה'. ל'כיכר השבת' נודע כי המועמדת הבכירה לתפקיד היא עובדת האגף אפרת גריינמן, זאת למרות התנגדות בכירים בש"ס.

בנוסף, ל'כיכר השבת' נודע כי מתנהל קרב נוסף על תפקיד מנהל האגף לתרבות תורנית, זאת לאחר שמאז שסיים גבריאל שטאובר את תפקידו, לא מונה מנהל חדש לאגף.

בין המועמדים הבולטים לתפקיד: פנחס ארליך, מקורבו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, וצביקי לוי, מנהל אגף תברואה במודיעין עילית.

יצוין כי הערכות בספרא הן שמנהלי האגפים לחינוך חרדי ולתרבות תורנית - ימונו כבר בשבוע הקרוב.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "התהליכים למינוי מנהלי האגף נמצאים בשיאן. התהליכים מתקיימים כפי הנדרש בחוק בתקווה לתוצאה טובה ורואיה למען הציבור בתקופה הקרובה ממש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר