אחרי החלטת האישום

דיווח: נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה; סקר: 46 אחוז סבורים שהוא צריך להתפטר

פרשן 'חדשות 12' דיווח מפי גורמים יודעי דבר, כי היועמ"ש ימנע מנתניהו קבלת מנדט להרכיב ממשלה. בתוך כך, סקר חדש מלמד, שכמעט מחצית מהנשאלים סבורים כי הוא צריך להתפטר (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אמנון אברמוביץ', פרשן 'חדשות 12', דיווח הערב (חמישי) כי להחלטה להעמיד את נתניהו לדין צפויה להיות השלכה פוליטית דרמטית.

לדבריו, כשנשיא המדינה יבקש את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אם ניתן להעניק לנתניהו את המנדט להרכיב ממשלה, הוא צפוי לשמוע תשובה שלילית.

יצוין, כי תרחיש זה רלוונטי לזמן הקרוב, רק במידה ונתניהו ישיג את חתימותיהם של 61 חברי כנסת עבורו, בתקופה זו של 21 הימים - שהחלה אמש, עם החזרת הצנדט מיו"ר כחול לבן בני גנץ.

כמו כן, אם ינצח את הבחירות הצפויות להיערך בעוד מספר חודשים, יתקל אכן נתניהו במכשול משפטי דרמטי - לפחות לפי דיווח זה.

בתוך כך, סקר שבוצע עבור "המהדורה המרכזית" של חברת החדשות בקשת 12 ונתוניו נאספו היום, מלמד שאין שינוי ממשי בגושים הפוליטיים למרות ההערכות המוקדמות על הכרזתו של מנדלבליט על הגשת כתב אישום כנגד נתניהו.

לנשאלים הוצגו השאלות הבאות:

אם הבחירות היו מתקיימות היום, לאיזו מפלגה היית מצביע? כחול לבן 33, הליכוד 33, הרשימה המשותפת 13, ישראל ביתנו 9, ש"ס 8, ימינה 7, יהדות התורה 7, העבודה-גשר 5, המחנה הדמוקרטי 5, עוצמה יהודית - לא עוברת את אחוס החסימה.

לשאלה מי לדעתך אשם בכך שלא קמה ממשלת אחדות? נתניהו 49%, גנץ 25%, ליברמן 42%, אף אחד מהם 4%, לא יודע 10%.

לשאלה אם היועמ"ש יחליט להגיש כתב אישום נגד בנימין נתניהו, מה לדעתך עליו לעשות? להתפטר 46%, לצאת לנבצרות 17%, כלום 30%, לא יודע 7%.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 505 נשאלים. טעות הדגימה המרבית בסקר 4%.4+.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר