פרסום ראשון

גדולי ישראל החליטו: 'זמן קיץ' יתחיל ביום ראשון - מהבית

תמה סאגת התיאומים בין בתיהם של גדולי ישראל, מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין, באשר לאופי הלימוד בעולם התורה לאור משבר הקורונה: מכתב משותף קובע, כי הלימוד יהיה רק בבית (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גדולי ישראל, מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, מורים במכתב חדש כי תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים יתחילו את 'זמן קיץ' ביום ראשון הקרוב, ב' באייר - כל אחד בביתו הוא.

ההבנה האליה הגיעו מנהיגי הציבור הליטאי יחדיו, היא שנגיף הקורונה ההולך ומתפשט לא מאפשר את פתיחת הישיבות כסדרן. ואכן מרבית הישיבות כבר החלו היום (חמישי) את ה'זמן' באמצעות שיעורים ושיחות שנמסרו באמצעות קווי הטלפון שנפתחו לשם כך.

בשבוע האחרון סער כזכור הציבור הליטאי לאחר שדווח כי עיתון יתד נאמן סר להוראתו של הגר"ג אדלשטיין שלא לפרסם מכתב בחתימת הגר"ח קנייבסקי, שביקש לקבוע להתחיל את ה'זמן' בישיבות ובכוללים עצמם.

לאחר מכן יצאה הודעה מבתיהם של הרבנים, כי הנושא החשוב מצוי בדיון ואף הוקם צוות לשם כך, שיעמוד בתיאום מול רשויות השלטון.

הערב כאמור, בהוראות שניתנו על ידי גדולי ישראל, מתפרסמים כעת לראשונה ב'כיכר השבת' ויופיעו מחר ביומונים, כותבים מרנן ורבנן כי כל תלמידי הישיבות ילמדו אך ורק בביתם - במתכונת של שלושה סדרים.

בנוסף, נכתב כי הלימוד צריך להיות במסכת קבועה וזמנים מסודרים "על מנת שלא יהיה רפיון".

כמו כן, קראו הרבנים להקפיד ללמוד בכל יום ספרי מוסר, וכי אפשר ללמוד בשבועות אלו של ימי הספירה מסכת אבות. בנוסף, "יש עצה מועילה ללמוד כעת ספר 'חפץ חיים'", נכתב.

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע, כי ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ימסור שיחה מיוחד ביום ראשון הקרוב, בה יודיע על כל הכללים לתחילת הזמן.

השיחה תהיה מעין "פתיחת זמן" ארצית, ותועבר בשידור חי לכל בני הישיבות ואברכי הכוללים בשידור חי, באמצעות הטלפון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר