מבצע 'חבורה בכיכר'

מרן הגר"ח קנייבסקי: יש שתי מעלות בכתיבת חידושי תורה

עשרות בחורי ישיבות כבר שלחו את ה'חבורה' שלהם למבצע 'חבורה בכיכר' • הפרס הראשון: 8,000 שקלים • מרן הגר"ח קנייבסקי התבטא כי יש שתי מעלות בכתיבת חידושי תורה (חרדים)

בחורי ישיבות שוקדים על תלמודם (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מבצע "חבורה בכיכר", ביוזמת אתר "כיכר השבת", האתר החרדי הגדול בעולם, שנועד לחזק את עמלי התורה, בני הישיבות, בעקבות סגירת שערי עולם הישיבות - נמצא בשיאו.

רוצים לדעת מה-זה 'חבורה בכיכר' ומה הכללים להצטרפות
למבצע שמסעיר את עולם הישיבות?
>> הקליקו כאן <<

עשרות תלמידי ישיבות גדולות כבר שלחו את ה'חבורה' שלהם, לקראת בדיקת החבורות על-ידי צוות הבודקים, המורכב משלושה רבנים שמייצגים את כל החוגים בעולם הישיבות (ליטאי, ספרדי וחסידי).

כזכור, המקום הראשון יזכה פרס כספי בסך 8,000 שקלים; המקום השני יזכה בפרס כספי בסך 2,000 שקלים ובמקום השלישי יזכו חמישה כותבים בסך 1,000 שקלים כל אחד.

מאז ומקדם, גדולי עולם, מרנן ורבנן גדולי ראשי הישיבות לצד פוסקי ההלכה ומנהיגי הדור, הרעיפו עוז ושבחים על מעלת כתיבת חידושי התורה.

לפני כשנתיים, התכנסו במעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי גדולי ראשי הישיבות בכדי לעודד כתיבת חידושי תורה ומרן יצא מגדרו לשבח את הנושא.

במכתב שכתב הגר"ח קנייבסקי לכינוס, הוא סיפר כי אביו זצ"ל, מרן הסטייפלער זי"ע, "וכל גדולי ישראל", כלשונו, "זירזו בחורים להדפיס דברי תורה, וזירזו מאוד לכתוב".

הגר"ח הוסיף והסביר: "ויש בזה שתי מעלות, זה מרגיל את הבחור לעיין ולבדוק היטב מה כתוב ומה הוא שואל ומקשה, והשנית שהבחור מתרגל על ידי זה לכתוב, ויגדל ויזכה להדפיס ספרים ולכתוב דברים טובים.

"ולכן, אפילו אם בצעירותו הדברים אינם ראויים כל כך להדפסה, מכל מקום את התועלת הגדולה זה מביא ולא לשכוח שחייבים לגמור את כל המסכת הנלמדת ולחזור עליה כמה פעמים לפחות ארבע עד סוף הזמן, כי בלי זה אי אפשר לגדול תלמיד חכם".

אתר 'כיכר השבת' קורא לתלמידי הישיבות הגדולות, בני עלייה, להצטרף למיזם הענק ולשלוח בהקדם את ה'חבורה' - דרך המייל (desk@kikar.co.il) או דרך התיבה המיוחדת בתחתית העמוד - ולהצטרף להארת העולם באש התורה, בעמל התורה, עמל של 'חבורה'.

רוצים לדעת מה-זה 'חבורה בכיכר' ומה הכללים להצטרפות
למבצע שמסעיר את עולם הישיבות? >> הקליקו כאן <<

איך מצטרפים?

בחורי ישיבות גדולות (בלבד!) כותבים 'חבורה' במיוחד עבור הפרויקט ב'כיכר השבת', מתוך סוגיה הנלמדת בישיבה בה הם לומדים - לא פחות מ-2,000 מילים ולא יותר מ-3,000 מילים, (בין 3 ל-4 דפי A4 מוקלדים), ושולחים אל 'כיכר השבת' -עד יום שלישי, כ"ה באייר - בחצות הלילה, עם הפרטים הבאים:

  1. שם
  2. גיל
  3. שם הישיבה בה אתם לומדים
  4. המסכת הנלמדת בישיבה
  5. נושא החבורה
  6. מייל

מצרפים את קובץ הWord של ה'חבורה', שולחים ומשתתפים במבצע.

שתי דרכים לשליחת ה'חבורה' שלכם >>>

א.

בשליחת הפרטים וה'חבורה' לכתובת המייל: desk@kikar.co.il

ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר