מבצע 'חבורה בכיכר'

הגרב"ד פוברסקי: "מי שלא כותב - הוא פושע"

בדברים מבהילים שהתבטא הגרב"ד פוברסקי, הוא הסביר את החשיבות שבכתיבת חידושי התורה - "יש לך תורה? אתה מחויב לשמור" • יממה אחרונה למבצע 'חבורה בכיכר' (חרדים)

אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

מבצע "חבורה בכיכר" מבית "כיכר השבת" - האתר החרדי הגדול בעולם, נכנס ליממה האחרונה, שכן רק עד מחר, יום שלישי, בחצות הלילה, ניתן לשלוח 'חבורה' שתזכה את שולחה בהשתתפות במבצע ובהתמודדות על שורת פרסים כספיים בסך אלפי שקלים.

רוצים לדעת מה-זה 'חבורה בכיכר' ומה הכללים להצטרפות
למבצע שמסעיר את עולם הישיבות? >> הקליקו כאן <<

מטרת המבצע, כפי שסוקר בהרחבה, הינו לחזק את עמלי התורה, בני הישיבות המסולאים בפז, אשר מתמודדים בשבועות האחרונים עם סגירת עולם הישיבות עקף מגיפת ה'קורונה'.

המבצע, שיועד לבחורי ישיבות גדולות, הציב שני תנאי סף בסיסיים: הראשון, שה'חבורה' הנשלחת תכתב עבור המבצע ולא כזו שנכתבה כבר בעבר, והשני, שה'חבורה' תעסוק בענייני המסכת הנלמדת בישיבה בימים אלו.

וכך, זוכים אנו בימים האחרונים לראות את פארי עולם הישיבות, טובי בניו של הציבור החרדי, עמלי התורה באהבה - אשר מקיפים את כל עולם הישיבות הנפלא, מהצפון ומהדרום, מירושלים ומערי המרכז, אשר שלחו אלינו את יצירתם המופלאה, שקלא וטריא, וקושיה וסברא. אשרי עין ראתה כל אלה.

לפני מספר שנים, השתתף הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז', בכינוס של צדיקים למען עידוד כתיבת חידושי התורה, ובפיו - דברים מבהילים ממש, על החובה המוטלת על כל אחד ואחד לעלות על הכתב את התורה שחידש.

"לשמור, לעשות ולקיים", פתח הגרב"ד, "מה זה לשמור? הכוונה שזה שומר, בן אדם מחויב להיות שומר, יש לו דין שומר על כל התורה שלו, ושומר צריך לשמור, אם הוא לא כותב - הוא פושע, יש לך תורה ואתה מחויב לשמור את זה, למה אתה לא כותב?".

הגרמ"ה הירש הוסיף ואמר כי "בחור צריך לעשות חבורה, הוא מגיע למדרגה בסוגיה, בין בהיקף ובין בהבנה, למדרגה שהוא אף פעם לא הגיע, זה מדרגה חדשה שהוא מגיע שאחרי שהוא הגיע לזה, אז זה משנה, יכול לשנות, את כל המבט שלו על כל סוגיה, שהוא יודע שיש לו בכח להגיע להבנות כאלו ולהיקף כזה, וזה נותן לו אמביציה לכל הלימוד שלו".

• • • • •

אתר 'כיכר השבת' קורא לתלמידי הישיבות הגדולות, בני עלייה, להצטרף למיזם הענק ולשלוח בהקדם את ה'חבורה' - דרך המייל (desk@kikar.co.il) או דרך התיבה המיוחדת בתחתית העמוד - ולהצטרף להארת העולם באש התורה, בעמל התורה, עמל של 'חבורה'.

רוצים לדעת מה-זה 'חבורה בכיכר' ומה הכללים להצטרפות
למבצע שמסעיר את עולם הישיבות? >> הקליקו כאן <<

איך מצטרפים?

בחורי ישיבות גדולות (בלבד!) כותבים 'חבורה' במיוחד עבור הפרויקט ב'כיכר השבת', מתוך סוגיה הנלמדת בישיבה בה הם לומדים - לא פחות מ-2,000 מילים ולא יותר מ-3,000 מילים, (בין 3 ל-4 דפי A4 מוקלדים), ושולחים אל 'כיכר השבת' - עד יום שלישי, כ"ה באייר - בחצות הלילה, עם הפרטים הבאים:

  1. שם
  2. גיל
  3. שם הישיבה בה אתם לומדים
  4. המסכת הנלמדת בישיבה
  5. נושא החבורה
  6. מייל

מצרפים את קובץ הWord של ה'חבורה', שולחים ומשתתפים במבצע.

שתי דרכים לשליחת ה'חבורה' שלכם >>>

א.

בשליחת הפרטים וה'חבורה' לכתובת המייל: desk@kikar.co.il

ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר