היסטוריה ואקטואליה

המקובל ש'חשף' את 'קבר שמשון' וראה זקן בחלום

לקראת קריאת ההפטרה העוסקת ב'שמשון הגיבור', ישראל שפירא יוצא למסע בעקבות קברו של שמשון ב'יער צרעה' • בפרק הראשון: מי גילה את הקבר ומה הוא ראה בחלום? (ארץ)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
מתפללים בקבר שמשון (Yaakov Lederman/Flash90צילום: )

השבת פרשת נשא אנו מפטירין את הפרק בספר 'שופטים' העוסק בלידת 'שמשון הגיבור' ששפט את ישראל, אנו נצא למסע מחקר קצר היכן נמצא קברו ומי גילה אותו?!

• • •

אחד היערות המהמהמים ביותר במרכז הארץ הוא יער צרעה, 11 אלף דונם עמוסים בעצים, שבילי הליכה, פרחים ופינות ישיבה בהם ניתן לעשות פיקניק, חוויה מובטחת לכל המשפחה, היער בשיאו מגיע לרום של 401 מטרים מעל פני הים.

(צילום: גוגל מפות)

בפסגת ההר, ישנו את האתר ''קבר שמשון ואביו מנוח", סיפור גילוי הקבר, הינו יוצא דופן הכולל חזיונות מסתורים של מקובלים בני דורנו.

בביקור שערכו במקום שלוחי 'כיכר השבת', פגשנו את ר' דוד ממן, תלמידו של המקובל הרב יונה לייב לבל מאשדוד, שמספר לנו עדות היסטורית לפני עשרות בשנים על יהודי מל"ו צדיקים שהתבודד ביער צרעה ופתאום הוא מבחין בקברים, שבאותה העת נראו כמו שני בורות. כשהבין שהינו עומד במקום קדוש - הוא חפץ לצפות את הקברים באבן מצבה, כיאה לשמשון הגיבור ששפט את ישראל.

ר' דוד ממן (באדיבות המצלם)

הוא ביקש מר' דוד ממן לדאוג לנושא, ואכן הוזמן מקבלן מצבה שהובאה ע"י משאית, אולם צער גדול מתאר ר' דוד שהמשאית לא הצליחה להגיע לעלות לקבר, ואף היא הפילה עצים ביער. ר' דוד ממן הסיק מכך שהנהגים הם צאצאים של ה'פלישתים', ושמשון הגיבור לא יכול להיות ביחד עם פלישתים, ולכן העצים נפלו (ר' דוד מוסיף שהנהגים אכן היו פלסטינים ערבים [לענ"ד אין הקשר בין פלסטינים לפלישתים, ואכל"מ]).

העצים שנפלו (צילום: ר' דוד ממן)

בעקבות כישלון ההגעה להר, הפועלים במשאית הורידו את האבן למטה, ור' דוד ממן העלה את האבנים עם ג'יפ, או-אז זכה עם ישראל ובנו את המצבה על קברו של שמשון.

אך הסיפור לא מסתיים... במשך שלושה ימים האבנים נפלו מאליהם! לר' דוד ממן מיודעינו אין איך להסביר את "הנפילה של האבנים", אולם הוא נצר את הדבר בליבו, ויהי לפלא!

ר' דוד ממן בתקיעת שופר על קבר שמשון הגיבור (באדיבות המצלם)

כך זה היה כמה שנים שהקבר הקדוש היה ללא מצבה, לפני 8 שנים הגיע ר' דוד ממן לחלות את פני שמשון הגיבור, ופתאום הוא רואה את האבנים מסודרות באופן שרואים בימינו, מתברר שהמקובל הרב יונה לבל שנקשר עם קברו של שמשון הגיבור, שילם והביא בעל מלאכה מקצועי שהאבנים לא יפלו (ניתן לשער שבמקרה הזה בעל המלאכה לא היה מצאצאי הפלשתים, אלא יהודי מצאצאי שבט דן).

אנו שואלים את ר' דוד ממן, מה ידוע לו על ההיסטוריה הרחוקה של גילוי הקבר? הוא נענה ומספר לנו ממרום גילו, על ערבי רועה צאן שלפני עשרות שנים פגש ביהודי שטייל ביער צרעה לצורך בריאות, והערבי שאלו האם באת למשפחה שלך?! ורק אז הבין היהודי שהתבודד ביער אקראי, שהוא נמצא על אדמת קודש - קבר שמשון הגיבור! וכך התפרסם הקבר. ר' דוד ממן טוען שהמקובל האלוקי הרב כדורי הגיע לקבר שמשון וייחד ייחודים נוראים.

ר' דוד ממן בתקיעת שופר על קבר שמשון הגיבור (באדיבות המצלם)

• • •

מעניין שהתגלגל לידי סרטון של קבוצת מקובלים אחרת, שטוענת שהיא גילתה את קברו של שמשון, ולא עוד, אלא שלאחר התיקונים בפעם הראשונה על קברו, הרי שמספר הסיפור - זכה לגילוי חלום של איש זקן עם זקן לבן ארוך!

וכך מספר המקובל: במשך חודשים ארוכים הם חיפשו באזור יער צרעה על פי תיאור התנ"ך את קברות שמשון ומנוח, ואכן לאחר מאמצים מרובים הם גילו את הקבר, וערכו במקום תיקונים גדולים רזין ועילאין. המפליא ביותר, שבאותו יום של גילוי הקבר, בלילה בא אליו, לראש המקובלים, בחלום אדם זקן עם זקן לבן ושוחח איתו בארוכה, ויהי לפלא!

גיולי הקבר (צילומסך: יוטיוב, הרב יאיר זמר טוב)

מעניין שקבר שמשון במהלך השנים זוהה בלא פחות מחמישה מקומות באזור בית שמש: 'קובור אל יהודי', 'קבר נבי עריב', 'שייח סמט', קבר אבו מיזאר (בעברית: בעל האדרת) בתל בית שמש. מצורף קטע מעיתון 'מעריב', 21 פברואר 1967, המתאר את קבר שמשון בתל בית שמש, הרחק מיער צרעה.

הקטע מעיתון 'מעריב' (מתוך ויקיפדיה)

אולם כל אלו דעות כוזבות, כיון שלאחר שקבעו המקובלים שליט"א - הפולמוס הוכרע באחת.

בפרק הבא נמשיך ונעמיק בסוגית 'קבר שמשון'.

  • ישראל שפירא, הינו מדריך טיולים בעלים של חברת הטיולים 'ישראל בשטח'
    לפרטים נוספים נא לפנות: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר