עסקת המאה

סקר: הציבור תומך בריבונות ומתנגד למובלעות

תמיכה רחבה בקרב הציבור החרדי להחלת הריבונות על ההתיישבות היהודית; התנגדות בקרב מצביעי הליכוד להקמת מדינה פלסטינית והתנגדות להשארת יישובים כמובלעות (ארץ)

(צילום: Sraya Diamant/Flash90)

הציבור החרדי ממשיך לצעוד ימינה: סקר המתפרסם הבוקר (חמישי) מגלה כי 72% ממצביעי ש"ס בבחירות האחרונות בעד החלת הריבונות, וכך גם 62% ממצביעי יהדות התורה.

בסקר, שנערך על ידי מכון הסקרים 'מאגר מוחות' עבור המועצה אזורית שומרון, עולה עוד כי 64% ממצביעי הליכוד תומכים בהחלת ריבונות וכך גם 90% ממצביעי ימינה ו 62% ממצביעי ישראל ביתנו. 14% ממצביעי העבודה - גשר - מרצ גם הם בעד החלת ריבונות.

בסך הכל, 68% מהציבור היהודי (בעלי הדעה) במדינת ישראל בעד החלת ריבונות ביהודה ושומרון. בנוסף, רוב ברור מבעלי הדעה (72%) סבורים שממשלת ישראל לא צריכה להסכים להשארת ישובים יהודים כמובלעות.

אחת התוצאות המעניינות של הסקר מצביעות על מגמה ברורה בקרב מצביעי הליכוד בכל הנוגע להחלת הריבונות.

54% ממצביעי הליכוד בבחירות האחרונות (בעלי הדעה) מעידים כי לא יצביעו לליכוד בבחירות הקרובות במידה וראש הממשלה יכיר במדינה פלסטינית.

"הסקר מוכיח את מה שידענו כל הזמן", אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, "רוב ברור של הציבור במדינת ישראל מייחל להחלת ריבונות ביו"ש ומסתייג מהכרה של ממשלת ישראל ונתניהו במדינת טרור בלב הארץ. רוב הציבור בישראל מתנגד להשארת ישובים מאחור כמובלעות".

דגן הוסיף, "אני קורא לראש הממשלה, להקשיב לקול העם כפי שמתבטא בסקר ולהחיל את הריבונות. זוהי שעה היסטורית ויש לבצע צעדים היסטוריים. הקשב לקול העם ולאמת בעת הזו".

(מתוך "בוקר טוב כנסת", באדיבות ערוץ כנסת)

בתוך כך, ראש מועצת יש"ע דוד אלחייאני תקף את ראש הממשלה נתניהו ב"בוקר טוב כנסת" עם עידן קוולר: "אדוני רה"מ, אל תעבוד עלינו. אתה הולך להיזכר בהיסטוריה לא כמי שהחיל ריבונות אלא כמי שהקים מדינה פלסטינית".

עוד אמר אלחייאני: "המפה היחידה שאנחנו מציגים זו המפה היחידה שהאמריקנים שרטטו. אף אחד לא מדבר איתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר