תיעוד

השכונה הגדולה בי-ם: עשרות אלפי חרדים תחת סכנת סגר

כ-60 אלף מתושבי שכונת רמות נמצאים בסכנת 'הסגר', בעקבות התחלואה הגוברת. בינתיים, הרבנים והעסקנים המקומיים פתחו במסע שתדלנות והסברה, כדי למנוע את הסגר המתקרב • תיעוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הפגישה אמש (צילומים: דובר צה"ל / ללא קרדיט)

שכונת רמות בירושלים, המונה קרוב ל-60 אלף תושבים, עומדת בפני סכנת סגר, בשל העלייה התלולה בכמות החולים במקום. כך, נודע ל'כיכר השבת', עולה מהנתונים שבידי עסקני השכונה, המתואמים עם פיקוד העורף.

בשעות אלו רבני השכונה והעסקנים עדיין עושים כל מאמץ כדי לבטל את הטלת הסגר, הכמעט בלתי נמנע, על השכונה הגדולה בירושלים. כחלק ממאמצים אלו, אף התקיימו ביממה האחרונה מספר פגישות חירום עם נציגי הממשלה ומשרד הביטחון.

סבב הפגישות החל אמש (שני) בביתו של רב שכונת רמות א', הגר"א גואלמן, בהשתתפות נציגי פיקוד העורף, הרב בנון, מרבני רמות, חברי וועדת הרבנים של השכונה, יו"ר מנהל קהילתי מעלה רמות נפתלי לורנץ וחבר מועצת העיר ומחזיק תיק הרווחה אלחנן גרוסבוים. לאחר מכן נערכה פגישה רבת משתתפים במנהל הקהילתי, בנוכחות נציגי ציבור נוספים.

כצעד ראשון, החליטו הרבנים והעסקנים, לפתוח במסע הסברה לתושבי השכונה, כדי שישמרו על הכללים ביתר שאת, כאשר יובהר להם שהשאלה האם יהיה סגר או לא - תלויה בהתנהגותם בלבד.

שכונת רמות (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בשיחה עם 'כיכר השבת', מספרים כמה העסקנים השכונתיים: "המצב פה דרמטי בהחלט. מדובר בהחלטה שתתקבל בימים הקרובים, ויש אף הטוענים כי תוך מספר שעות: האם השכונה תהיה בהסגר".

"צריך שהציבור יידע, שיש פה שני דברים עיקריים", הם מדגישים: "קודם כל, 'רמות' בדרך לסגר דה פקטו, רק שהממשלה ופיקוד העורף נתנו 'סוג של צ'אנס' להוריד את רמת התחלואה, כדי שהשכונה לא תהיה 'אדומה', וזה על ידי לקיחת אחריות של רבני השכונה והנציגים, לפינוי החולים ל'מלוניות' ושמירה על הנחיות משרד הבריאות".

ולדבר השני: "יש שיתוף פעולה מלא מלא, לאורך הימים האחרונים, עם פיקוד העורף, ועבודת הסברה וטיפול משותפת של פיקוד העורף עם תושבי השכונה ומוקד החירום של המנהל הקהילתי, ולכן רצוי שהתושבים ישתפו פעולה ולא יתחכמו

"אנחנו רואים מה קורה בשכונות ובערים אחרות עליהן הוטלו סגרים", אומרים העסקנים לסיום: "לא רק שלא הייתה ירידה בכמות החולים, אלא נוצר בהן מצב של כאוס. לכן, אנחנו מבקשים מהתושבים: תשתפו פעולה וכך תמנעו את הסגר".

הרב יהודה שפיצר, מנהל מערך החירום בשכונת רמות, מוסיף: "צריך להבין ששכונת רמות הולכת לסגר! אם אנחנו לא ניקח את האחריות להוריד פה את רמת התחלואה, אנחנו תוך ימים הופכים לשכונה אדומה".

"זה אומר שאנחנו נדאג לתת מענה לפינוי החולים למלוניות ונפעל יחד לשמירה על הנחיות משרד הבריאות. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה לאורך הימים האחרונים עם נציגי פיקוד העורף, בהובלת מפקד חטיבת החילוץ בפיקוד העורף אל"מ שלומי בן מוחה, ומוקד החירום של מנהל קהילתי מעלה רמות. יש באפשרותנו למנוע את הסגר - בידנו הדבר!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר