השינוי הגדול ביותר

ממחר: שינויים מפתיעים בתחבורה בבני ברק

לראשונה מזה שנים, בני ברק תעבור את פעימת התחבורה הגדולה ביותר אי פעם. הכוללת שדרוג של השירות העירוני, קווים חדשים ופיצול תוואי היציאה מהעיר • כל הפרטים (בארץ)

אוטובוס בבני ברק (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

לאחר תכנון סבוך ומורכב שנערך במשרד התחבורה בחודשים האחרונים – השלב הראשון של המהפכה התחבורתית בבני ברק יוצא לדרך החל ממחר (רבעי), סגן שר התחבורה אורי מקלב, "מדובר בהשקעה אדירה".

לראשונה מזה שנים, העיר בני ברק תעבור את פעימת התחבורה הגדולה ביותר שנעשתה אי פעם בעיר, הכוללת שיפור ושדרוג של השירות העירוני, קווים חדשים, פיצול תוואי היציאה מהעיר, ושיפור בשירות מהערים ירושלים, אשדוד, מודיעין עילית ואלעד.

השלב הראשון של מהפכת התחבורה הציבורית בבני ברק יוצא לדרך כחלק מתוכנית רחבת היקף שהנחו שרת התחבורה מירי רגב וסגן שר התחבורה ופיתוח חרדי אורי מקלב, בשיתוף עיריית בני ברק, לייעול מערך הסעת ההמונים ברחבי הארץ ובריכוזים החרדים.

על פי התוכנית אשר בוצעה בשיתוף נתיבי איילון ותוכנית אב לתחבורה בירושלים ותחל ממחר יום רביעי יתווספו עשרות נסיעות בקווי השירות העירוניים והבינעירוניים.

סגן שר התחבורה אורי מקלב, אומר כי "מדובר בפעימה ראשונה גדולה ומשמעותית כאשר המהלך הבא המשמעותי יותר הוא התנעת המהלך ההיסטורי אשר נבצע במשרד התחבורה יחד עם עיריית בני ברק להקמת מסופי תחבורה ציבורית בעיר ותשתית תומכת תחבורה ציבורית".

"המהלך", מסביר מקלב, ייצר הקלה משמעותית על התנועה בעיר ורמת השירות הניתנת למשתמשי התחבורה הציבורית, עיריית בני ברק היום יש לה אוזן קשובה והיא הוכרה מקצועית בצרכים שלה, - זו עיר צפופה מאוד ובעיית התחבורה בה קשה, בני ברק גדלה ויש לתת שירות גם בקווים הפנימיים וגם הבינעירוניים וזה מה שאנחנו עושים בפעימה הזו".

השירות מבני ברק לירושלים וחזרה יבוצע על ידי שנים עשר קווי שירות שונים ובפריסה של שכונות רבות בכל קצוות העיר, קווי השירות מירושלים לבני ברק יפעלו מהשכונות, רוממה, רמת שלמה, רמות, נווה יעקב, בית וגן וקרית יובל, הר נוף וגבעת שאול, סנהדריה ורמת אשכול.

כמו כן, לראשונה יופעלו קווי שירות ייעודים לזמני העומס בלבד בסופו שבוע ובזמני החתונות לירושלים, מודיעין עלית ואלעד כאשר הם מבוקרים במערכת בקרה מתקדמת ומיוחדת שהוכנה עבור זה בכדי לנסות ולצפות את זמני העומסים מבעוד מועד ולהיערך לכך בהתאם.

הקווים שיפעלו בזמני העומס לא ייכנסו לעיר בני ברק דרך מחלף קוקה קולה העמוס, אלא ימשיכו על כביש 4 ויכנסו לעיר דרך רחוב אהרונוביץ, מה שיקל משמעותית על זרימת התנועה בעיר.

על פי התוכנית התקדימית יוספו קווי שירות ויתוגברו תדירות הקווים לצד שיפור משמעותי של מסלול הקווים המסורבל שהיה עד כה וגרם לעומסים וסבל רב לנוסעים, מסלולי קוים רבים יקוצרו בעיר בני ברק על מנת לאפשר את שדרוג השירות העירוני של העיר שמתבצע במקביל בפעימה זו.

בני ברק: ראש העיר חילק קרטיבים לשוטרים (צילום: דוברות המשטרה)

במקביל לשיפור המשמעותי הנעשה בקווי השירות לירושלים הוסדרו כלל קווי השירות בים הערים בני ברק ואשדוד זאת בשל התפתחות האוכלוסייה בעיר והקשר הנצרך להם לעיר בני ברק,

במקביל יופעלו קווי שירות חדשים לחיבור מודיעין עלית ואלעד למרכזי התעסוקה של העיר בני ברק (ב.ס.ר).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר