בדרך לפסגה

צמרת עשירי העולם: אילון מאסק עקף את צוקרברג

אילון מאסק, מייסד "טסלה", התבשר כי החברה תיכנס לרשימת 500 החברות המובילות - מדד ה-S&P 500, ותהפוך לאחת מעשר החברות המובילות במדד, ושוב הונו מזנק (עולם)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילון מאסק (צילום: שאטרסטוק)

זה נראה כמו היסטוריה רחוקה, אבל לפני 13 שנה אף אחד לא ידע מה זה טלפון נייד ללא מקשים. היום, כשהאייפון הראשון חוגג קצת יותר מבר מצווה, הוא נמצא כמעט בכל כיס. זו דוגמה לאיך התפתחות הטכנולוגיה שינתה את העולם מקצה אל קצה, ניפחה משמעותית את כיסי אנשי ההייטק ויצרה תאגידי ענק ששווים כמו מספר מדינות באפריקה יחד.

מיום ליום נראה כי הדבר הבא שיסחרר את העולם הוא הרכב האוטונומי, כך שיכול להיות שאי שם בשנת 2033 תגידו: "באמת נהגנו פעם עם ידיים על ההגה?".

אחד מהוגי המהפכה הזו, ומי שללא ספק ידע לנצל את חלקלקות לשונו לטובת מיזמיו, הוא אילון מאסק, מייסד "טסלה".

אתמול (שלישי), מאסק, שכבר הספיק לשלוח שני אסטרונאוטים לחלל בין שלל צעדיו השאפתניים, קיבל הודעת ניצחון: "טסלה" תיכנס בחודש הבא לרשימת 500 החברות המובילות - מדד ה-S&P 500, ותהפוך לאחת מעשר החברות המובילות במדד.

ההשלכות המיידיות עצומות: "טסלה", ששווה כ-460 מיליארד דולרים, צפויה לצמוח ב-13% מעצם הכניסה, אבל בבורסה בניו יורק צופים שהצמיחה תעלה הרבה יותר. מתחילת 2020 החברה חימשה (!) את שוויה (גדלה ב-500%).

ההשפעה הישירה היא על המנכ"ל הססגוני, שעד תחילת השנה היה שווה "רק" 20 מיליארד דולרים - וכעת יהיה שווה 117.5 מיליארד דולרים. הזינוק המטורף הזה, כולל הדובדבן שבקצפת אתמול, הוביל את מאסק לחלוף גם מעל מארק צוקרברג, מייסד "פייסבוק", ששווה 106 מיליארד דולרים.

מעל מאסק ברשימת עשירי העולם מתייצבים עכשיו רק ג'ף בזוס, מייסד "אמאזון", וביל גייטס, מייסד "מייקרוסופט".

לא מן הנמנע כי המשך הדהירה של "טסלה" תהפוך את מאסק במהירות שיא להיות האדם העשיר בעולם ואת "טסלה" לעשירה אף יותר. צריך לזכור כי "אפל", החברה הראשונה בהיסטוריה שחצתה שווי של טריליון דולרים, היא יצירת שלהי המאה ה-20.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר