"עוד היסטוריה"

הנשיא טראמפ בישר: מרוקו וישראל סיכמו על "כינון יחסים"

נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ, ממשיך להותיר את חותמו במזרח התיכון, לטובת ישראל: הערב הוא מבשר לעולם כי סוכם - בתיווכו - על כינון קרוב של יחסים דיפלומטיים מלאים בין ישראל למרוקו (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 ושאטרסטוק)

הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, יצא בהודעה מפתיעה הערב בחשבון הטוויטר שלו: "פריצת דרך היסטורית נוספת היום! שני חברינו הגדולים ישראל וממלכת מרוקו הסכימו ליחסים דיפלומטיים מלאים - פריצת דרך אדירה לשלום במזרח התיכון!".

טראמפ גם חשף בהודעה לאחר מכן את ה"מחיר": "מרוקו הכירה בארצות הברית בשנת 1777. לפיכך ראוי שאנו מכירים בריבונותם על סהרה המערבית". ההכרה בסהרה המערבית הייתה בעידוד ישראל והמגעים בין וושינגטון לרבאט התקיימו בשנה האחרונה ברציפות.

דבריו של טראמפ מגיעים חודש בלבד לפני סיום תפקידו בבית הלבן לאחר שהפסיד בבחירות לג'ו ביידן. טראמפ ממשיך לטעון כי הבחירות זויפו, אך עד עתה לא הצליח להוכיח זאת משפטית ולעצור את התהליך.

בין ישראל למרוקו היו בעבר יחסים דיפלומטיים מלאים משנת 1995 עד שנת 2000 אז ניתקה מרוקו את היחסים עם ישראל בעקבות האינתיפאדה השנייה.

חתנו ויועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר אמר כי במסגרת ההסכם בין ישראל למרוקו, האחרונה תעניק למטוסים של חברות תעופה ישראליות לעבור במרחב האווירי של מרוקו ותאפשר טיסות ישירות בין ישראל לבין מרוקו

בנוסף, מרוקו וישראל יפתחו משרדי אינטרסים דיפלומטיים בתל-אביב וברבאט ובהמשך יפתחו שגרירויות. כמו כן יקודמו יחסים כלכליים בין שתי המדינות.

כזכור, טראמפ הצליח לקדם בתקופה האחרונה כמה הסכמי שלום בין ישראל למדינות ערביות, דוגמת ההסכם עם איחוד האמירויות וההסכם עם בחריין. מדובר במספר שיא של הסכמים בזמן קצר כל כך, מה שמעלה שוב את הרעיון ההגיוני בעליל על פרס נובל לשלום לנשיא האמריקאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר