פרויקט ענק

מלך מרוקו הורה: שיקום ושיפוץ אתרים יהודיים

מלך מרוקו, מוחמד השישי, הורה על העברת תקציב גדול לצורך פרויקט שיקום ושיפוץ של אתרים יהודיים ברחבי המדינה והקמת מוזיאון ענק לתרבות יהדות מרוקו בעיר פז (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מלך מרוקו, מוחמד השישי (צילום: שאטרסטוק)

במרוקו לוקחים ברצינות את ההסכם הנורמליזציה עם ישראל ועל פי הדיווחים, מלך מרוקו, מוחמד השישי, הורה על שורה ארוכה של פרויקטים תרבותיים ותיירותיים שישמשו את התיירים הישראלים שיגיעו בקרוב באופן רשמי ושוטף למרוקו.

בין הפרויקטים, לפי הדיווח של יניב חלילי ב'ידיעות אחרונות' - שיקום קברי צדיקים ובתי קברות יהודיים והקמת מוזיאון ענק ומפואר על יהדות מרוקו בעיר פז.

במשרד התיירות של מרוקו אמרו אתמול (ראשון) כי הם מצפים לנהירה של תיירים ישראלים. "לחלק גדול מהישראלים יש שורשים במרוקו, ואנחנו מניחים שעתה כולם ירצו לבקר בעיר הולדתם של האבות ושל האמהות. למרוקו יש הרבה מה להציע לתייר הישראלי - אתרי מורשת, תרבות, אוכל, שווקים וחופי ים", אמר גורם במשרד התיירות של מרוקו.

המוזיאון שיוקם בעיר פז צפוי להיפתח כבר בעוד שנתיים והמלך הורה על העברת תקציב נרחב לצורך הקמתו. המוזיאון יספר את סיפורה התרבותי וההיסטורי של קהילת יהודי מרוקו.

בקהילה היהודית שנותרה במרוקו מרוצים מאד מההסכם החדש והם מקווים שיהודים רבים יגיעו למרוקו כשההערכה שרובם יגיעו לקברות הצדיקים הרבים במדינת הענק. בקהילה היהודית צופים שבמדינה יוקמו בתי מלון כשרים ומערך הכשרות יורחב משמעותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר