פרופיל מרתק

הכירו: יועצת הסייבר של ג'ו ביידן - חסידית מברוקלין

היא גדלה בבורו פארק ודיברה יידיש בבית; מילאה תפקידי ניהול במערכת הביטחון, מופקדת על הסודות הכי גדולים של אמריקה וכעת בדרכה לתפקיד בכיר בממשל של ביידן (ברנז'ה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חני נויברגר (צילום: NSA)

נשיא ארצות הברית הנכנס, ג'ו ביידן, בחר באשה חרדית מברוקלין כיועצת סייבר בכירה. חני נויברגר תשמש סגנית היועץ לביטחון לאומי של ביידן.

חני, כיום בת 44, היא בת להורים חסידיים - מנדל יצחק ורבקי - ונכדה לניצולי שואה מהונגריה, שגדלה בשכונת בורו פארק שבברוקלין, ניו יורק. היא התחנכה ב'בית יעקב' חסידי, ובביתה - כמו במשפחות חסידיות-אמריקניות רבות - דיברו רק ביידיש (ועד היום, שרידים מבטא חסידי ניכרים גם כשהיא מדברת אנגלית..., י"נ).

נקודה מעניינת היא, שהוריה של חני היו מחטופי אנטבה. למרות שלא היו ישראלים, הם שהו בטיסת אייר-פראנס שנחטפה בידי טרוריסטים גרמנים ופלסטינים - מה שהסתיים ב'מבצע יונתן' הנודע. המסר של חני מהאירוע הטראומטי שעברו הוריה הוא ש"ישנם איומים ומצבים סבוכים, שאותם רק ממשלה יכולה לפתור".

את המסר הזה לקחה חני לקריירה שלה: סייבר. היא למדה וקיבלה תואר באוניברסיטת טורו בניו יורק, ויש לה גם BA ביחסים בינלאומיים ובניהול עסקי מאוניברסיטת קולומביה.

בשנת 2019 מונתה חני נויברגר למנהלת מחלק הסייבר ב-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב, שממלאת תפקידי ביון מצד אחד ומסכלת מתקפות על ארה"ב - ביניהן מתקפות סייבר - מצד שני. המינוי הזה בא לאחר כעשור שלה בשורות הארגון.

סמל ה-NSA (צילום: Shutterstock)

בראיונות לתקשורת לאחר מינויה בסוכנות הנחשקת, סיפרה חני כי לא נתקלה בבעיות רבות הקשורת לדת. בכל יום שישי יצאה מוקדם מהעבודה לקראת שבת.

"שמעתי הרבה שאומרים 'אישה פרום [חרדית, י"נ] לא יכולה לעשות את זה; אישה פרום לא עושה את זה", אמרה אז נויברגר, "אבל אני מרגישה שאישה צריכה להשתמש בכישרונות שה' נתן לה, ואני מרגישה שלהיות פרום אינו מחסום להצלחה מקצועית".

ל'כיכר השבת' נודע כי חני נשואה ליהודה נויברגר, עורך דין חרדי - ויש להם שני ילדים. הם עברו מניו יורק לוושינגטון, שם הם מתגוררים מאז שנקראה למלא תפקידים ניהוליים במשרד ההגנה ובחיל הים.

כעת, עם המינוי היוקרתי בבית הלבן, תיאלץ חני להיפרד ממשרדי ה-NSA שבמדינת מרילנד. קולגות שלה בארגון הביון האמריקני אמרו שמדובר ב"הפסד גדול" ל-NSA, אבל הניסיון שלה בסייבר ובביטחון לאומי "נדרש כעת יותר מתמיד ברמות השלטון הגבוהות ביותר, במיוחד לאור האירועים האחרונים ונוף איומי הסייבר המשתנה".

"זו גם התפתחות מבורכת כל כך לראות אישה מובילה בנושא כל כך קריטי לביטחון לאומי, במיוחד לאור המחסור בנשים בתפקידים בכירים בביטחון לאומי", מסרו.

תפקיד יועץ הסייבר הלאומי לנשיא ארה"ב הוא חדש יחסית - כמו התחום עצמו. הנשיא לשעבר ברק אובמה ייסד אותו, אך בשלב מסויים החליט הנשיא טראמפ לבטל את התפקיד.

כעת הנשיא הנכנס, ביידן, יחזיר את התפקיד לחיים וימנה כאמור יועצת סייבר, מה שמוכיח את רצונו להחזיר את הסייבר לקדמת הבמה הלאומית בתקופת כהונתו.

חני נויברגר בהרצאה:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר