'תקפו שוטרים'

אכיפה בשבת: מתפללים חרדים נעצרו • צפו

משטרת קנדה נחושה בכוונתה לעצור את מנייני התפילה במדינה • עד כה מתו בקנדה מקורונה כ-19,000 בני אדם; בשכונה החרדית, שליש מהתושבים הם מעל גיל 65 (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27א / ללא קרדיט)

אכיפה בקנדה: מספר מתפללים חרדים נעצרו וכמה מנייני תפילה פוזרו במהלך השבת, בשכונה חרדית במונטריאול.

המשטרה הקנדית פתחה במבצע אכיפה של מנייני תפילה בשכונת אוטרמונט, במונטריאול שבקנדה. השכונה ידועה באוכלוסייה חרדית וחסידית, כאשר כשליש מאוכלוסיית השכונה מורכב מאנשים מעל גיל 65 - קבוצת סיכון לקורונה.

השכונה כבר ידעה הפרות קורונה רבות שדווחו בתקשורת הכללית והביאו לזעם במדינה. מנייני התפילה, בעיקר בשבת, נמשכים בחלק מבתי הכנסת כסדרם, והמשטרה נחושה לעצור את התופעה.

לפי החוק הקנדי, בתקופה זו אסורה התקהלות של למעלה מעשרה בני אדם.

השבת כאמור ביצעו שוטרי מונטריאול מבצע אכיפה. הם ביקרו בלפחות שלושה בתי כנסת במהלך השבת, וביצעו מספר מעצרים. עוברי אורח נוכרים צילמו את החסידים - לבושים בטליתות ובשטריימלים - מובלים אל ניידות משטרה בעיצומו של יום השבת.

ממשטרת מונטריאול נמסר כי בעת ביצעו האכיפה באחד מבתי הכנסת בליל שבת, הותקפו השוטרים בידי מתפללים וכי האירוע יתוחקר, ושמות הנוכחים הועברו לתביעה הפלילית של המדינה.

עוברי אורח אף תיעדו את המתפללים מתנגדים לאכיפה, וחלקם צועקים "נאצים".

כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב'כיכר השבת' על מניינים נוספים שפוזרו בשכונה. מתפללים חרדים שנחשדו כי הפרו את הסגר המחמיר הקיים במדינה נקנסו על ידי שוטרים קנדים - חלקם בתום מרדף קצר.

אחד המתפללים שתיעד את האירוע בטלפון נייד, נשמע צועק בציניות: "תסתכלו, הם יתפסו את היהודים, הם יתפסו את היהודים! וואו, הם לכדו קרימינל, הוא היה בדרכו לתפילה, תראו את זה!".

  • הצילום מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם, הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בצילום נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר