המדריך המלא

צום קל ומועיל באמת: כך תתכוננו ליום כיפור כמו שצריך

מן הסתם, אתם כבר יודעים את הכללים: הרבה מים, מאכלים מזינים, לא חריפים ולא כבדים - זה על קצה המזלג. ובכן, אנחנו פה רק כדי להזכיר. הנה המדריך המלא לתזונה נכונה לקראת צום יום כיפור (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ביום ה' הקרוב יחול צום יום הכיפורים, שימרק אותנו מחטאינו. אך לשם כך, נאלץ להתענות כהוגן במשך כ-25 שעות. עם זאת, אין זה אומר שמותר לנו לסכן את עצמנו או להגיע אל סף עילפון. חשוב שגם בצום עצמו נוכל לתפקד כראוי (בתפילות, עם הילדים וכו'). לכן אספנו כמה טיפים מקצועיים ומתומצתים לקבלת צום נסבל ככל הניתן:

1. כוננות צום מתחילה כבר בבוקר. פתחו אותו עם ארוחת בוקר המכילה פחמימות מורכבות כמו: לחם מחיטה מלאה, דגני בוקר מלאים, שיבולת שועל וכדומה. בנוסף, מומלץ לשלב בארוחה מוצרי חלב וחלבונים אחרים כביצה או גבינה לבנה.

בהמשך יש להקפיד על ארוחות קטנות וצפופות עד לסעודה מפסקת (כל 3 שעות), שיהוו מאגרי אנרגיה בשעות הראשונות של הצום.

2. שתייה מרובה: מומלץ לשתות במשך היום כ-10 כוסות מים. בסיום הסעודה המפסקת, צרכו כ-2 כוסות מים. למרות שישנו מיתוס ששתיית מיץ ענבים עוזר לעבור את הצום בקלות, משקאות מתוקים באופן כללי מעלים את תחושת הצמא. כמו כן, הימנעו מלגימת משקאות המכילים קפאין (קפה, תה, קולה).

3. התרחקו ממזון מתובל בסעודה המפסקת וממשקאות אלכוהוליים.

4. התחילו את הארוחה כשעה וחצי לפני כניסת הצום. אכילה איטית ומנות מרובות מגדילות את תחושת השובע לטווח ארוך ומונעות תחושת כבדות.

5. הסעודה המפסקת גם היא צריכה להכיל פחמימות מורכבות, אך מסוג שונה מזה שצרכנו בבוקר: קטניות כמו אפונה או דגנים. מומלץ לשלב בארוחה זו תפוחי אדמה, כוסמת או קינואה ובכלל מזונות המכילים סיבים תזונתיים, שישפרו את תחושת השובע לאורך זמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר