דיאטת הביצים: האם אפשר לעשות אותה בלי להישבר?

לא רק לארוחת בוקר, ביצים הן אופציה תזונתית מצוינת לכל שעה ביום. ואי שם בעולם מישהו ישב ויצר דיאטה שלמה המבוססת עליהן, שתעזור לכם לשנות את חייכם. בהבטחה (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ביצים הן אופציה תזונתית מצוינת לכל שעה ביום - לא רק לארוחת בוקר, בעיקר בגלל שהן עשירות בחלבון אבל גם בכולין, חומר המסייע למוח שנמצא בחלמון (אתם אוכלים את כל הביצה, נכון?).

וכמו מאכלים מזינים רבים (כמו אשכולית או כרוב) מישהו יצר דיאטה שלמה המבוססת סביבן. כן, דיאטת הביצים תעזור לכם לרדת במשקל, להישאר בריאים ולשנות את חייכם. בהבטחה.

מה בדיוק כוללת דיאטת הביצים?

בקיצור נמרץ, זו תכנית אכילה דלת קלוריות ופחמימות ועתירת חלבונים, שלטענת ממציאיה יכולה להוביל להרזיה מהירה מבלי לאבד מסת שריר.

המציאות: "הדיאטה הטרנדית הזאת מבוססת על הרעיון שביצים הן מקור חלבון איכותי וזול ובמקום לאכול מזון מעובד, ארוז ומלאכותי, דיאטת הביצים מתרכזת במזון מלא", אומרת ד"ר איליס שפירו.

כדי לסבך עוד יותר את העניינים, יש גם וריאציות שונות של דיאטת הביצים. חלקן מתירות צריכת ביצים קשות בלבד, אבל כל הסוגים דורשים שלוש ארוחות ביום, ללא חטיפים.

ארוחות אלו נוטות לכלול חלבונים רזים, 1-2 מנות פירות ביום, עלים ירוקים כהים וירקות שאינם עמילניים. כמו כן, יש לשתות מים בכמות מספקת, יחד עם משקאות בעלי אפס קלוריות לבחירתכם (כמו קפה שחור ותה לא ממותק).

האם דיאטת הביצים עובדת?

מבחינת תוצאות מיידיות, כן, דיאטת הביצים עובדת ואתם תתחטבו בעקבות שמירה עליה. אבל כמו בהרבה דיאטות טרנדיות, יש פה קאץ' (כמובן).

"אם תמשיכו בדיאטה לטווח ארוך, תאבדו הרבה ויטמינים ומינרלים חשובים שאתם צריכים כדי לשמור על בריאותכם וחילוף החומרים שלכם יאט", אומרת ד"ר ליסי לקאטוס. תכלס, כשתשובו לאכול כרגיל, סביר להניח שתעלו במשקל בחזרה.

ורק כהערה כללית, כל דיאטה שאומרת לכם לאכול מזון אחד ורק אותו, עלולה להוות סכנה משמעותית.

כמה ביצים מותר לאכול מדי יום?

למרות שכרגע אין לכך תשובה עקבית, איגוד הלב האמריקאי ממליץ בדרך כלל על ביצה אחת, או שני חלבונים ליום. אבל ההמלצה הזו עשויה להתבסס על מדע ישן.

"מחקרים אחרונים מצאו שלכולסטרול המצוי בחלמונים יש השפעה מועטה על העלאת רמות הכולסטרול הכולל וה'רע'. בנוסף, מרכז הביצים עשיר בחלבון, ויטמינים, חומצה פולית וויטמין B12", אומרת שפירו. אז אתם יכולים ליהנות ממספר גבוה יותר של ביצים ממה שאולי חשבתם בעבר שניתן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר