עם "דיאטת המונו" יהיה לכם מאד קל לרדת במשקל

הפלוס הגדול ביותר בדיאטת המונו: היא כרוכה במעט מאוד תכנון או הכנה ואין צורך למדוד בה כמויות, לספור קלוריות או לבדוק מרכיבים. אבל האם היא בריאה? בואו נבחן את זה (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כשמציינים בפניכם את המילה "מונו", מן הסתם, האסוציאציה שעולה לכם לראש היא מחלת הנשיקה, המלווה בעייפות וחולשה כללית. דהיינו, שינה מרובה ואכילה מועטה. ובכן, "דיאטת המונו" היא משהו אחר לגמרי. (ואם אי פעם רציתם להידבק במונו כדי לרדת במשקל, כדאי שתחשבו שוב. "רק בריאות" זו לא סתם סיסמא.)

"דיאטת המונו" או "הדיאטה המונוטרופית" דוגלת בצריכה של מאכלים או קבוצת מזון אחדים בלבד, לכל ארוחה ביום, במהלך כמה ימים או שבועות. בדרך כלל יהיה מדובר בפירות, ירקות, קטניות או בשר, מכיוון שהמגוון הגדול יותר שבהם יעזור לשמור על הדיאטה לתקופה ארוכה יותר.

"אין בה כללים ספציפיים, אבל המזונות הנבחרים לעתים קרובות לדיאטת המונו הם בננות, תפוחים או תפוחי אדמה, ביצים, או אפילו שוקולד", אומרת ד"ר תמי לקאטוס-שיימס. "לפעמים אנשים פשוט יאכלו רק בננות לארוחת בוקר, רק תפוחי אדמה לארוחת צהריים ואז רק בננות לארוחת ערב או בכלל בננות כל היום", היא מוסיפה.

הפלוס הגדול ביותר בדיאטת המונו: היא כרוכה במעט מאוד תכנון או הכנה ואין צורך למדוד בה כמויות, לספור קלוריות או לבדוק מרכיבים.

עדיין יש לכם שאלות? זה בסדר. הנה כמה תשובות.

למי מיועדת דיאטת המונו?

לאלו שרוצים לרדת במשקל. נקודה.

לקאטוס-שיימס מוסיפה ש"חלק מהתומכים בשיטת הזו אומרים שהיא עוזרת לעיכול, אבל אין מחקר שמוכיח זאת".

האם דיאטת המונו אכן עוזרת לירידה במשקל?

כשאוכלים פחות קלוריות ממה שהגוף דורש, יורדים במשקל.

עם זאת, דיאטת המונו אינה מגובה בראיות מדעיות ויכולה להיות מגבילה מאוד. "כשאתם אוכלים רק מזון אחד כל היום, או קבוצת מזון אחת, סביר להניח שתצרכו פחות קלוריות מבדרך כלל (ולא, אנחנו לא מדברים על שוקולדים ופחמימות ריקות)", אומרת לקאטוס-שיימס.

ואז תחוו ירידה במסת השריר, שהיא ירידה במשקל, אבל לא מהסוג שאתם מעוניינים בו.

"אם לא תספקו לגוף שלכם מספיק חלבון (20 גרם לארוחה), תאבדו רקמת שריר וזה יאט את חילוף החומרים שלכם", היא מציינת. ובהמשך תשרפו פחות קלוריות באופן טבעי.

כמו כן, כאמור, הדיאטה הזו כל כך מגבילה, שאם תחזרו לאכול שוב כרגיל, אתם עלולים להרגיש מקופחים כל כך, שתתחילו לזלול יותר דברים לא מזינים כדי לפצות על החסרים שלכם.

האם כדאי לנסות את דיאטת המונו?

לקאטוס-שיימס לא ממליצה, אבל אם אתם מתעקשים, לכו על גרסה קצרת טווח של הדיאטה ואל תגבילו את עצמכם למאכל אחד בלבד, אלא בחרו בקבוצת מזון בריאה במקום זאת, כדי למנוע עצירות, ירידה באנרגיה וכו'.

"לדוגמה: ארוחת בוקר של פירות יער ופירות הדר, שילוב של סרדינים, סלמון ודגים אחרים לארוחת צהריים ומגוון עצום של ירקות טריים בארוחת הערב", היא מייעצת.

בשורה התחתונה, אולי תרזו בדיאטה הזו, אבל האם המחיר לא גבוה מדי?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר