מחקר מדאיג:

זאת הדיאטה שהורגת אנשים בגיל צעיר

מחקר ענק שנערך בארה"ב מגלה כי אחת הדיאטות הפופולאריות ביותר, מסכנת את החיים, ומעלה בעשרות אחוזים את הסיכון למוות בטרם עת (חדשות בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אחת הדיאטות שצברו תאוצה בשנים האחרונות נקראת 'דיאטות צום לסירוגין' - אנשים הרוצים להשיל ממשקל גופם מקפידים לאכול בשעות קבועות ביום, ובשאר היום לא לאכול אפילו פירור. בחלק מהמקרים אוכלים אף ארוחה אחת בלבד ומדלגים על הארוחות האחרות. הדיאטה צברה פופולאריות בשל יעילותה הרבה, כשאנשים שניסו את הדיאטה דיווחו על ירידה דרמטית במשקל, מבלי לספור קלוריות או להשקיע זמן מיוחד להכנת הארוחות.

אולם מחקר שנערך באוניברסיטת 'טנסי' מגלה כי שלוש ארוחות ביום יתרמו לבריאות החיים שלכם, והוספה או הורדה מכמות הארוחות מעלות את הסיכון לתמותה מוקדמת באופן דרסטי. במהלך המחקר כפי שפורסם בכתב העת
'Neuroscience' - נבדקו כ-25,000 אמריקאים מעל גיל 40, ומתוצאות המחקר עלה כי אנשים שאכלו ארוחה אחת בלבד במהלך היום, מתו ב-15 השנים שלאחר מכן בשיעור הגבוה ב-30% מאלו שהקפידו על 3 ארוחות סדירות.

אנשים שדילגו על ארוחת בוקר לקו במחלות הקשורות ללב, ואלו שידלגו על שאר הארוחות לקו בשלל מחלות הקשורות לכלל מערכות הגוף. החוקרים את הסבירו את הממצאים וטענו כי אנשים שדילגו על ארוחות דחסו כמות גדולה יותר של אוכל בארוחה אחת, וה'בוסט' הזה של המזון פגע במערכות הגוף השונות.

החוקרים ציינו כי תוצאות דומות ניכרו גם כשהשוו בין אנשים שנהגו לעשן/ שלא לעשן, וכן בין אנשים שהקפידו או לא הקפידו על פעילות ספורטיבית במהלך היום. למרות זאת, החוקרים ציינו כי מוקדם מדי לקבוע בוודאות את משמעותו של הצום על מותם של הנבדקים מכיוון שעדיין לא נשללו גורמים אחרים כמו אורח החיים המלא וסיבות הקשורות לגנטיקה של הנבדקים.

בנוסף, גילו החוקרים כי גם אכילת ארוחות הסמוכות מדי האחת לשניה עלולה להוריד את מפלס הבריאות, כשהחוקרים משערים שהסיבה לכך היא זהה - עומס מטבולי על הגוף, שנדרש להתמודד עם כמות גדולה מדי של אוכל בפרק זמן קצר.

אז אם חשוב לכם לרדת במשקל - נמליץ לכם לשמור על אורח חיים שקול, תזונה נכונה ופעילות ספורטיבית, ולהימנע משינויים דרסטיים שתתקשו להחזיק בהם לאורך זמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר