גם כשהוא מכובה, הטלפון שלכם פוגע בכם

הוא משאיר אותנו ערים בלילה, גורם לנו לבדוק באופן כפייתי אם קיבלנו הודעות ואפילו לעלות במשקל. אבל מחקר חדש אומר שהנייד שלנו משפיע עלינו לרעה גם כשהוא כבוי (בריאות)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

יש אינספור סיבות שבגללן הטלפונים הניידים מחרבים לנו את החיים: הם משאירים אותנו ערים בלילה, גורמים לנו לבדוק באופן כפייתי אם יש בהם התראות ואפילו לעלות במשקל. אבל מחקר חדש אומר שהם משפיעים עלינו לרעה גם כשכבויים.

חוקרים מאוניברסיטת טקסס בחנו 800 משתמשי סמארטפון שהשלימו משימות כשהמכשירים שלהם היו בקרבת מקום. המשתתפים עברו בדיקות מחשב שדרשו ריכוז מלא והמכשירים שלהם הועברו למצב "שקט", עם הפנים כלפי מטה, על השולחן, בכיס או בתיק, או בחדר אחר לגמרי. אלו שהטלפון שלהם שהה מחוץ לחדר הצליחו משמעותית יותר במטלתם לעומת אלה שהנייד שלהם הונח על השולחן - וקצת יותר טוב מאלו עם הטלפון שהיה בכיס או בתיק.

בניסוי אחר, החוקרים ביקשו מהאנשים שלקחו בו חלק לבצע את אותן מטלות, אבל כשהטלפון שלהם עם הפנים כלפי מעלה, על השולחן, בכיס או בתיק, או בחדר אחר. רק לחלקם נאמר לכבות אותו. אלו שדיווחו על תלות גבוהה בנייד הצליחו פחות מאלה שדיווחו על תלות נמוכה יותר, כשהמכשירים שלהם היו על שולחנם או בכיס או בתיק, לא משנה אם הטלפון היה כבוי או לא. כלומר, הנוכחות שלו בפני עצמה הפריעה להם.

אדריאן וורד, עוזר פרופסור ומחבר שותף של המחקר, אמר ל"יוטי": "אנו רואים מגמה ליניארית שמרמזת שככל שהסמארטפון הופך בולט יותר, היכולת הקוגניטיבית הזמינה של המשתתפים פוחתת. המוח המודע שלכם לא חושב על הטלפון, אבל התהליך הזה, של דרישה מעצמכם לא לחשוב על משהו, משתמש בחלק מהמשאבים המוחיים המוגבלים שלכם".

אנחנו לא נגיד שאתם צריכים לזרוק את הטלפון שלכם לים, אבל אולי אתם צריכים לזרוק את הטלפון שלכם לים. עכשיו. וכנראה שגם אנחנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר