צ'יפס ב-2 בלילה?

זה מה שעובר על הגוף שלכם כשאתם אוכלים בלילה

האם הגוף שלנו יודע באיזה שעות אנחנו אוכלים? האם יש בעיה לאכול בשעות הלילה המאוחרות? ומה עובר על הגוף שלנו כשאנחנו אוכלים ארוחה כבדה לפני השינה? (בריאות)

לאה מילר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

האם זה נורא לאכול בלילה?

הרבה אנשים נרתעים מאכילת לילה וחושבים שאם הם יפסיקו לאכול ב-8 בערב הם הולכים לרזות, אבל הגיע הזמן לנפץ את האשליה הזו: זה לא קשור לשעה ביום שבה אתם אוכלים. בכל שעה משעות היום הגוף משתמש באנרגיה שלו לפעילות - בשעות היום הגוף משתמש באנרגיה למטרת פעילות, ואילו בשעות הלילה הוא מפרק את האנרגיה.

אך למרות זאת - יש 3 סיבות לכך שאם אתם נוהגים לאכול ארוחת שחיתות בשעות הערב המאוחרות כנראה שאתם במגמת השמנה:

א. ארוחה לא מאוזנת: אם במשך היום אתם מתרוצצים ולא אוכלים מסודר או לא אוכלים בכלל, וכשאתם חוזרים הביתה אתם טורפים מכל הבא ליד, אתם כנראה הולכים ומתנפחים. הערך הקלורי של ארוחה שבה אתם זוללים לא שליטה - כמעט תמיד יהיה גבוה יותר מארוחה שנאכלת בצורה מסודרת.

ולכן - אם תפסיקו לאכול בשמונה בערב כנראה שזה יסדר לכם את היום בצורה שתגרום לכם לאכול בצורה מאורגנת ומסודרת, ושהסך הקלורי של כל הארוחות יהיה קטן יותר מארוחת השחיתות האחת שאותה אתם אוכלים בערב.

ב. עיכול בריא - כשאתם מעמיסים על הגוף ארוחה אחת בלבד, ובה אתם אוכלים מכל הבא ליד, הגוף שלכם לא יספיק לעכל את הארוחה בצורה תקינה, וחלק גדול מהארוחה שאתם אוכלים יישלח לאגף השומנים, כשהגוף לא מצליח לעכל את האוכל בצורה תקינה.

ג. הגוף נכנס לסטרס - כשאנחנו מרגילים את הגוף שלנו שלא לאכול יום שלם הוא נכנס לסטרס, ובמהלכו הוא שומר על כל אנרגיה זמינה שנכנסת אליו. כשתאכלו בערב אחרי שהגוף כבר בסטרס, הוא יכניס את האוכל שתאכלו לאגף השומנים תוך ניסיון לפצות על היעדר המזון במהלך היום, ובכדי להתמודד בקלות עם מצבים דומים שבהם תשובו ותרעיבו אותו.

ולכן - למרות שזה לא משנה באיזה שעות בשעות היממה נאכל, עצם העובדה שאנחנו אוכלים בצורה מסודרת ומפוזרת במהלך היום - תגרום לגוף שלכם לשרוף יותר קלוריות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר