אסטרונאוטים מתאמנים על טרמפולינה, אז למה אתם לא?

אתם קוראים נכון. הספורט הזה לא שייך לילדים בלבד. ניתור על טרמפולינה הפך לפופולרי מאוד בעולם ויש לו יתרונות רבים. אז קפצו על ההזדמנות להכניס אותה לחייכם (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כן כן, אתם קוראים נכון. הספורט הזה לא שייך לילדים בלבד. ניתור על טרמפולינה (ובעברית, קַפָּצִית) הפך לפופולרי מאוד בעולם המבוגרים ויש לו יתרונות רבים. מספר הולך וגדל של מחקרים מאשר כי הוא אחד מצורות האימון היעילות ביותר וה"ניו יורק טיימס" ו"נאס"א" מסכימים. רק 10 דקות פעילות כאלו שורפות יותר קלוריות מ-30 דקות של ריצה.

אסטרונאוטים אפילו מקפצים על טרמפולינה כדי לבנות צפיפות עצם ומסת שריר, לשפר את שיווי המשקל שלהם ולחזק את סיבולת הלב-ריאה. ויש תיאוריה שאימון מסוג זה עוזר גם למערכת הלימפה. בקיצור, זה רשמי: ניתור על טרמפולינה יהיה האימון הכי נפוץ השנה. ליסה קורסלו, מאמנת הוליסטית מוסמכת שכיום נמצאת בתכנית לתואר שני לפסיכולוגיה ייעוצית, חולקת 5 סיבות שבגינן כדאי לכם לקנות טרמפולינה לבית:

1. זוהי פעילות בעצימות גבוהה אך בעלת השפעה נמוכה. ריבאונדינג, השם השני של קפיצה בטרמפולינה, הוא תרגיל אירובי יעיל שבאמת מעלה את הדופק אבל הרבה יותר עדין לגוף ולמפרקים, מאשר תנועות בעלות אפקט גבוה יותר כמו ריצה או ניתור על משטחים קשים. המשטח האלסטי של הטרמפולינה סופג זעזועים, כך שמופעל פחות לחץ על המפרקים - מה שמפחית את הסיכון לכאבים ופציעות, במיוחד כשמתבגרים.

2. שימוש תמידי בשרירי הליבה. קפיצה בטרמפולינה היא אימון מדהים עבורם. בין אם מנתרים ממש או רק מבצעים תנועות איטיות וממוקדות יותר בעת שכיבה עליה, העבודה עליהם נעשית כל הזמן.

3. המשטח התומך פוגש את המשתמש היכן שהוא נמצא. הוא פשוט זז אתכם. האנרגיות שלכם נמוכות היום? גבוהות? זה לא באמת משנה. בניגוד לקרקע, המשטח הסלחני של הריבאונדר מתאים למבנה שלכם ושומר על שלמות עמוד השדרה.

4. שיפור שיווי המשקל. מכיוון שהקפיצה נעשית ברגליים יחפות, השרירים הקטנים בכפות הרגליים והקרסוליים שלא בהכרח עובדים עליהם כל יום, נבנים. זה עוזר לשפר את האיזון הדינמי, מה שיכול להוריד את הסיכון לנפילות ככל שמזדקנים ועשוי גם להקל על כאבים באזורים אחרים כמו הברכיים.

5. בניית כוח, במיוחד עבור רצפת האגן. אמהות, זה בשבילכן. בספורט הזה, אתן קופצות ומשתמשות בשרירי הליבה שלכן כדי להתייצב. סוג זה של תנועה בונה את שרירי רצפת האגן שלכן שנחלשים לאחר לידות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר